Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 9398 ggr
Godsagare
5

Äggula / Äggvita på flaska?

Såg idag på ICA MAXI att Kronfågel kommit med äggula alt äggvita på plastflaska.

Någon som testat?

Jag är i princip emot allt som inte kommer i sin egen förpackning men om det här innebär att jag kan få bättre äggmjölk genom att skippa vitorna helt så, nja varför inte?

Flaskorna kanske har funnits länge på marknaden men jag såg dem först idag.

RobinEH
0

Äggvita på flaska är ju ganska populärt i USA. Skulle hellre satsa på hela ägg, man vet aldrig vad som kan slinka ner med äggulan alt. -vitan.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Marja-Liisa]
0

Skulle inte köpa, jag har tack och lov en hobbyhönsägare i närheten och får köpa toppenfina hemägg. Oxiderat kolesterol är inget jag vill prova och risken för det finns om man behandlar äggula, plastflaskan brukar inte vara så hälsosam heller, äggvitor har jag inte ngt behov av men tror inte att dom i flaska är ngt hälsosamt heller.

Elfdance
0

Är det inte ganska mycket tillsatser i de där flaskorna? Skulle inte ta i med tång. Tacka vet jag ägg. :)

Godsagare
0

Tack för era synpunkter. Om jag kommer ihåg nästa gång kan jag ta foto på innehållsförteckningen eller om jag orkar… kontakta Kronfågel och fråga vilka tillsatser de petat i.

Jag håller mig nog också till ägg med sin egen förpackning. ;)