... groda i Expressens LCHFbilaga #3
Fick Expressens bilaga med posten igår och satt och läste 'Mjölguide' på sidan 73.
Det pratas om Mandel, kokos, hasselnötsmjöl och Bakerix. Sist nämns Fiberhusk och det står "… men det går inte att göra bröd på enbart detta mjöl."
FEL.
Visst går det att göra bröd på enbart fiberhusk. Jag bakar - och har gjort i flera år - mitt matbröd och en del kaffebröd på enbart fiberhusk, bakpulver, ägg och halvt vatten, halvt olja som vätska och passande kryddor.
Många recept i bilagan vilket är bra för nybörjare, men de sätter fortfarande inte ut kolhydratsvärdet på dessa rätter vilket verkar litet orättvist mot de som är osäkra på hur det hela fungerar.
jag gör goda frukostfrallor på ägg, ost och fiberhusk…så visst går det! :)
Fy expressen, att förtala något så! 
Jag tycker fiberhusk är lite smått magiskt, med sina vätskehållande och 'ihoplimmande' egenskaper. Jag har iofs aldrig använt bara fiberhusk.. förutom i små tunnpannkakor. Får en känsla av att det behövs förhållandevis lite av det, jmf med annat 'mjöl'/andra fibrer - också bra.
Har ni nåt enkelt recept så snälla..?
Kaffebröd och/el matbröd. Jag och bakning är inte riktigt ämnade för varandra.. därav min önskan om 'enkelt'..