Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2578 ggr
Miyu
1

Ömmande hjärtslag

Har börjat med LCHF nu igen efter ett uppehåll. Allt går bra men har börjat känna av hjärtat, det är som att det ömmar vid varje hjärtslag. Svårt att beskriva. Undrar vad det kan vara och om det är farligt.
Någon som varit med om liknande?

[KarinOtt]
0

Hej!

Jag har väldigt hårda hjärtslag och har haft även innan jag började med LCHF. Men de ömmar inte. Om jag vore du skulle jag gå till läkaren bara för att kolla att det inte är farligt.

Att man får hårda slag eller något snabbare av LCHF har jag förstått är vanligt, men inte att de gör ont. Det har jag inte läst någonstans.

mvh Karin

dufva
0

#0 Inget som har med kosten att göra

När det gör ont i bröstet är det nog dags för doktorn Obestämd

#1 Klassiska omställningsbesvär Glad

lizaohman
0

hjärtat blir lugnare och stärks av magnesium, men jag håller med om att det låter extremt och rekommenderar också en check-up.

Miyu
0

Det kanske låter läskigt men känns inte extremt. Inte så att det är varje dag. Känns som att det ibland kommer efter jag ätit men det kanske är inbillning. Mår hur bra som helst annars.

[Pennylane1]
0

ömmar det eller känns det bara att det liksom bankar? För det är ett vanligt omställningsproblem, men om det verkligen gör ONT så ska du förstås kolla upp det

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d715c7ab9cb46222106dc1c-slutat-pga-hjartklappning

Miyu
0

Det är inte "starka" hjärtslag bara utan det ömmar  vid varje slag. Svårt att förklara en kroppslig känsla. Men det kommer ibland, inte alls varje dag. Hmmm.