Äggmjölk/maghjälp
Hej alla.
Nu vill jag berätta hur jag kom tillrätta med besvärlig magkatarr med tillhörande reflux. Jag satte mig på äggmjölksdiet i ett dygn! Jag märkte att min mage och min halsbränna blev bättre när jag drack lite äggmjölk så då fick jag iden om ett dygn eller så länge jag skulle orka. Efter ett dygn var min magkatarr borta och halsbränna reducerad med minst hälften. Det kändes oändligt skönt när varken losec eller anna medicin hjälpt. :)
En dum fråga kanske, men hur blandade du det?
Förlåt att jag inte svarat tidigare men jag har varit bortrest utan dator.
Jag gjorde äggmjölken som det finns resept här på sajetn till. Jag hällde sedan upp den varma "mjölken" i termos och hade med mig på jobbet och klunkade i mig av. Jag var väldigt snäl med vanlig mat en dag sedan var jag mycket bättre och är det än när jag inte sabbar det med tex alkohol eller mycket kolhydrater.
nu finns det femtiotolv olika äggmjölksrecept… här på sajten…
Oj då…jag minns att det var 50 gr smör och tre ägg och 3 dl vatten som var kokande när man mixade i hop det. (Jag har receptet hemma) och det var det första tror jag som kom in på sajten här för läääänge sedan. Jag tror att det enda man ska tänka på om man vill prova för magens skull är att skippa smaksättningarna och att inte dricka för häftigt och mycket åt gången.
här är ursprungstråden, fast bara i den finns faktiskt flera varianter, i första inlägget finns en länk till ett recept med 2 ägg och kokosfett! Senare med ett ägg , två rejäla smörklickar och 3-4 dl vatten!
Summan av kardemumman är väl att man kan göra lite som man vill… eller testa sig fram till just sin egen favorit!
alltså bara vattnet var kokande!