Baroniet Bacon II
Här fortsätter diskussionerna, peppet och den rena, dissikerande sanningen om Baron Bacon och alla hans undersåtar (med andra ord vem som helst som vill vara med) i det fetdroppande baroniet bacon.
KEEP POSTIN'!
Orginaltråden om baroniet hittas här.

Hovshamanen inställer sig för tjänstgöring. Med sot bot och allehanda konster för Ers nåd.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte en dag för tidigt, flera km blir så jobbigt att skrolla
Hear hear!
#2 Därför man har Page Down-knappen ;) men jo, den vart litt segladdad för en del hörde jag så vid 200 är det dax för nya tag! Precis som det var för eder favoritgreve - fast då var det KILON, inte poster som nådde 200!
Så - onward! Idag gjorde jag min första Min Mat-uträkning tillsammans med Sebastían och fick riktigt goda resultat… även om jag kanske äter för lite. Men har man inga pengar, -8SEK på kontot nu fram till lön, så kan man svårligen äta sig stora portioner.
Dags att skaffa fram en Skattmas i baroniet tror jag som kan skinna de redan utarmade tölparna till bönder på tionde1
Här hoppar jag med så jag blir uppdaterad i er tråd! Jag älskar att läsa era inlägg!
Passar samtidigt på att komma med lite mentala pepptankar från Stockholm.
*pepp pepp*
# 4 En gång i tiden när jag studerade lag jag de pengar som skulle vara till mat i 4 kuvert , 1 för varje vecka och lärde sig hushålla.
Kul att se baron på banan igen!Idag är det min tur att balla ur, men men urballning NUMER är nog va en svennebanan äter en vanlig dag, frulle youghurt med äppelmos, ganska rejält, lunch liten portion lasange middag lite mer lasange och 4 rostade mackor på kvällen….jag har trösätit…känner mig så stressad och har ätiti dåligt på sistone, måste komma tebax på banan ska ta nya tag igen i morrn…
Kul att se baron på banan igen!Idag är det min tur att balla ur, men men urballning NUMER är nog va en svennebanan äter en vanlig dag, frulle youghurt med äppelmos, ganska rejält, lunch liten portion lasange middag lite mer lasange och 4 rostade mackor på kvällen….jag har trösätit…känner mig så stressad och har ätiti dåligt på sistone, måste komma tebax på banan ska ta nya tag igen i morrn…
ibland känns det som jag upprepar mig…..

85:- kvar till lön? Det är ju en hel vecka!
Jag tror mig veta att du har familj o barn…hoppas du har något gott protein frysen att tillaga….till barnen!
Nu får det vara slut på halvfabrikat!
Varför äter du skinkrullar, makrillburkar och halvfabrikat när du t.o.m. har jobbigt att ta dig affären?
Biligaste Icaskinkan kostar ca.120:-kg. och makrillburkarna beräknar jag till 70-80:-kg….
Snälla Du ……Ät mat!!
- 8 kronor läser jag!? Det är illa! Hoppas det ska fixa sig!
Det blir nog ca 3 kg köttfärs bland 50/50 för priset av 1 kg ihoplappad skivad skinka med diverse tillsatser så valet borde inte vara svårt, särskilt om kassan är skral. Dessutom mättar det bättre med lagad mat.

Måste köpa nya ögon
..
Ja, -8:- är riktigt illa! (…hoppas Baronessan lagt undan lite…)
Jag gick och la mig hungrig igår…Kunde inte för mitt liv förmå mig att äta någon mat, var inte heller sugen på något kolhydratskräp, kände mig bara illamående vid blotta tanken på mat i någon form…Är inte sjuk, stressar inte mer än vanligt och har dessutom den månatliga pesten som brukar leda till STÖRRE matintag, inte mindre…
Anledningen till att jag oroar mig är att jag tidigare har kört med självsvält, gått utan någon mat överhuvudtaget i så långa perioder som 9 dagar. Hoppas att min stackars fettskrämda hjärna inte har tagit över och försöker fimpa mitt fettintag…

#14. I början av min LCHF så hade jag liknande upplevelser. Jag kände hunger men mådde illa. Tror att det är fettet som inte kroppen hunnit vänja sig med.
Det kan du ju ha rätt i, nu känns det genast lite bättre! Får hoppas på att det går över snart då :)

Måste ju skriva några rader här så man kan följa er
8 kr till lön! Tragiskt men ibland är det så, idag har jag iaf fått barnbidrag annars såg det nog inte mycket bättre ut hos mig.
#10 "Varför äter du skinkrullar, makrillburkar och halvfabrikat när du t.o.m. har jobbigt att ta dig affären?"
För att man tager vad man haver och det är inte alltid jag kan äta "riktig mat" hela tiden.
Skinkrullar, ost och bregott finns på jobbet, så de dagar jag äter mål1 där - så äter jag det.
Makrillkonserv är behändigt och rel. billigt. 45:- för 6 st burkar med 125g makrill i varje.
----
Int' blir det mycket halvfabrikat på den baronska hovtalriken (porslin från kina med blå fisk).
Makrillen i burkarna är väl endast makrill + den avsköljda tomatsåsen? Ost är ost, det köper jag aldrig själv om det inte vankar grönmögel och en par glas rött.
Därutöver brukar en vanlig kundvagn då jag handlar vanligtvis innehålla ägg, stekfläsk, sidfläsk, bacon, fransyska, vitkål, grädde, smör, lax, delikatessfabrikens béa-sås + LOKA.

125g makrill/burk?? Vilken sort är det?? De jag köper innehåller bara 75-80g makrill/burk, resten av vikten är tomatsås.
Det finns märken (kommer inte ihåg vilka) av makrill-i-tomatsås som har socker tillsatt.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Låter bra det Baronen, ibland får man ta det som finns även om det kanske inte är det bästa alternativet :)
Själv äter jag just nu lite mysko saker pga att jag prioriterade att köpa tidiga julklappar + födelsedagspresent för att slippa stress och hets när det börjar lacka mot jul. Dock kom ju barnbidraget idag så lite mer omväxling ska det väl bli.
Ha en trevlig dag allihop!
#19 Sant, 80g fisk, resten sås i burk.
Har börjat räkna lite på Min Mat.net så jag lär mig lite siffror och kanske får nya anfallsvinklar på kolhydratsdemonen. Följande är min allra första uträkning för igår:
.:Dagens Mat:.
Energi kcal:
1881,40
Energi kJ:
7872,70
Proteiner:
88,32
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
1,31
Vatten:
325,73
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
171,06
Kolesterol:
975,34
E-mättade:
53,59
Mättade:
41,75
F-mättade:
59,35
Vitaminer:
A:
694,30
B1:
0,74
B2:
1,06
B3:
30,20
B6:
2,31
B9:
98,50
B12:
25,63
C:
0,00
D:
40,83
E:
15,51
Mineraler:
Fosfor:
1120,40
Järn:
4,48
Kalcium:
187,30
Kalium:
1622,80
Magnesium:
118,60
Natrium:
2188,80
Selen:
114,67
Zink:
2,56
150Gram Ägg stekt
250Gram Lax odlad norsk fjordlax
10Gram Ost hårdost 28% fett
10Gram Rökt nötkött
70Gram Majonnäs 80% fett
80Gram Makrill
30Gram Smör 80% fett
----
Problemet är här att jag höftat (läs: tagit helt ur luften!) i stort sett ALLA vikter för jag har ingen aning om hur mycket 4 skivor ost, eller 2 st skivskinka väger - månne borde jag köpa in en gramvåg från CO?
Jag befarar att osten och skinkskivorna är mycket i underkant i din uträkning. En litet tjockare ostskiva kan vara 30 gram, Skinkan brukar också vara rätt tung. I överkant äter du nog ändå inte. Kanske du t.om. kan äta mer, i alla fall om du är hungrig. Fördelningen protein och fett är bra tycker jag. En våg är nog bra att ha, om du vill vara exakt.
# 21 Du kan äta me Bjussar jobbet på ost och skinka så ät mer av det.
Lycka till !
#22 Misstänkte nog det!
Min erfarenhet av att uppskatta vikter i min gröna sköbna ungdom sträckte sig till 1, 5 och 10 grams-intervaller. Det var sällan man fick hålla mer än det i näven på en och samma gång *oskyldig host*
Jag kommer köpa en våg, så jag lär mig höfta bättre - har baroniet ngra förslag ur egen erfarenhetsficka på vågar som vågar hålla vad de lovar?!
----
Mål1 156g bacon stekt i ngn slags smet antar jag från ICA-grillbuffé + halv tub Kavli majo (~135g) + halvflaska LOKA naturell.
.:Dagens Mat:.
Energi kcal:
1483,20
Energi kJ:
6183,21
Proteiner:
22,25
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
4,05
Vatten:
78,94
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
155,12
Kolesterol:
90,48
E-mättade:
23,09
Mättade:
21,37
135Gram Kavli Majo
156Gram Bacon gris
----
Hoppas ni har överseende med er humbla baron att han nu i ti och otidkommer beskrymma tråden med dylika diagram!
Jag har en platt liten våg som står på diskbänken vill inte vara utan den för jag litar inte på mitt ögonmått
Ett tips : Gå in på, "går inte ner i vikt". Där har Margarata vår sajtvärd ett inlägg nr 35, där hon delat upp maten i 5 grupper LÄSVÄRT och lätt fattligt.
" Lyssnar gärna "
..trött - grus i ögonen . domnar i fingarna… men överlever.
Baron!
Måhända edra intag av måltider är aningen skrala, i avseendet antalet kalorier?
Det är till undertecknades farhåga att en gentil man av den kaliber ni företräder, troligast finner vederkvickelse av att inmundiga något som ger bränsle till det varma fluidum som pulserar uti min bäste herres lekamen?
Tips i all väl mening!
Köp ett kilo kött/kyckling istället för på makrill.
mer mat, mer för pengarna.
ett kilo kotlettrad, 49 kr på ica - kryddas med chilipulver/salt, in i ugnen, 175grader, en timme - kolla om den är genomstekt lägg över alu.folie - att skära skivor, räcker några dagar.
VÄL ATT MÄRKA, och detta slog mig just, jag delar ju mest med mig om mål1/mål2 med er (eftersom jag skriver från jobb) men skriver aldrig in vad jag äter då jag är hemma - detta har såklart gett er intrycket av att jag äter på tok för lite På En Hel dag!? Inte sant?
Men jag äter alltså en riktigt fet portion hemmavid, och då lagad mat, stekpanna eller ugn, gätrna omelett, kött såklart med smör och vatten. Lax!
Jag ska försöka bli bättre på att skriva upp vad jag käkar På En Hel Dag, så får ni kolla på det och ge feedback - för den uppskattas av gargantuanska mått!
Har nu prövat mig fram lite och märkt att min kropp tydligen vill ha lite kolhydrater i form av av vitkål,blomkål och broccoli och lite mejerivaror för att öka förbränningen.Äter kanske lite i underkant också så det kan vara därför det behövs lite kolhydratstillskott,när jag nollade eller försökte minimera så mycket det gick så stod vikten alldeles still.Nu har det sakta men säkert börjat gå neråt.Tror också att jag inte ska förvänta mig det snabba viktraset en del upplever i början,eftersom jag precis gått ner 20 kg när jag började med LCHF för drygt en månad sen.Fick rådet av en läkare för 1 vecka sen att nån gång då och då äta mer än vanligt 1 dag så att inte kroppen "vänjer" sig till att det blir samma förbränning varje dag.Hon sa att det kan liknas med att stoppa mer ved på brasan,tyckte det lät förnuftigt faktiskt.
#28 Kanon att det börjar rulla för dig Rocky! *eye of the tiger-musiken hörs i bakgrunden*
Ja, mer ved på fettbrasan ja, det var väl så SSS uttryckte det :)
Något åt det förtvivlade hållet är vad jag känner när jag inte kan matcha alla era fina rapporter om lyckade viktminskningar..och fastän jag emellanåt "stinker" så mkt att jag själv reagerar på det - jag menar av ketos. Smörstekt i princio allt, inte mkt bacon numera men kött och fisk och ägg ofta med någon ost, ibland någon grönsak typ broccoli, spenat. tomat och paprika.
Tomat och paprika? Där hissas varningsflagg på baroniets murar.
Äter du en hel del av ovanstående kanske en tids avhållsamhet från desamma skulle göra att du kommer igång med att gå ned?
Testa att bannlysa osten också ett tag och se vad som händer.
Osten blir nog värst att avstå ifrån men får väl börja med bacon igen så jag får någon smak på äggen. Annars är det ganska ofta jag får slänga ut just dessa grönsaker när dom blir för gamla.
#28 Vilken förstående läkare du har träffat GRATTIS !
Nu går min fakir vecka mot sitt slut.På måttbandet ser det bra ut , men vågen får vänta till den 30.
The baconflottig baron is back on the proverbial track.
Efter en par dagars återfall så får det nu fanimej vara nog. Brände därför på 2 st 50-50 (800g köttfärs + 800g fläskfärs) + 4 ägg-färslimpor igår kväll och käkar nu en stor bit med glutamatförstärkt salladskrydda + vatten. Gott! Hold the moralpredikning on the salladskrydd, tack ;)
----
Några små-quests:
* Ska köpa fläsklägg på inrådan av Sebastían och testa att koka mer kött.
* Dammat av min gjutjärnspanna (modell mindre) och skall gå på loppis/myrornas för att hitta en större + kanske en gryta också.
* Ska hitta ngn affär som har SMÖR; det är fan slut överallt.
* Höstliga skogspromenader.
* Mer hantverk / konst.

…men koka en kålrot och mixa med smör…när du ändå bestämt dig för fläsklägg….
Lite mos, lite dijon och mycket mört fläsk..Gott!

Eller skit i kålroten om du triggar på det och ta det med en stor klick smör. A small taste of heaven..
#36 Sebastían; fläsklägg inköpta! 2 stadiga små grisaknoe-ben.
Hur gör jag med den då? Dela med mig av ett fantasieggande recept från fantasilandet du bor i!

Koka lääänge…eller i tryckkokare. Rimmat lägg behöver inte kryddas…(men om du vill, lite peppar eller ett lagerblad) Låt svalna och plocka stora, möra bitar kött av benen. Ät med lite svartpeppar, dijon och smör.
(Jag kokade som sagt även en kålrot som jag mosade med mycket smör…gott med en liten klick som tillbehör!! )

#38. Lägg i vatten som täcker. Stoppa i en termometer och koka ett par timmar. TROR att det är en timme på kilo. Men köttet blir bättre ju längre du kokar imho.
Vattnet kryddar du med lite vad du vill. (Kanske inte salladskryddan då
)
Ex. chili, vitlök, pepparkorn, ett lagerblad eller tre.
Jag hade inga lagerblad hemma när jag gjorde så jag överdrev kryddningen och tyckte det blev kanon.
Ett bra tips är att köpa torkad chili hel som du bara kastar i ett halvdussin i vattnet. Starkt gött o helt makalöst. Hel torkad cholo hittar du på thai-butik eller liknande.
Ätes därefter med god aptit käre Baron.
Med öbmjuka välgångsönskningar
Eder trogne Hovshaman Sebastian.
Fantasilandet Darlarna
Sweden
Tell-us
En stor morot passar bra till kålroten, ger ffa fin färg, men också smak till rotmoset.
Nu är 4.9 kg borta av de 10 som är målet till nyår
Jag fick höra idag att jag såg smalare ut, 2 ggr och i 2 olika sammanhang.
Undrar varför, känns inte mindre. Men det är ju fint väder, kanske folk blir snällare då.

Wenn - Grattis kul att det går åt rätt håll 
yvonnel - Då händer det något med din kropp, kul när andra ser det 

Mina matproblem löste sig igår i form av en halv gris som befann sig styckad och klar på mitt bord.
Så här finns det kött må ni tro.
Men vad sjutton gör man med alla delar som är en aning ovanliga? Huvud, kind, fötter osv?
Jag tror jag ger bort det till den äldsta personen jag känner. De brukar gilla sånt..
Skaffa en jättestor gryta att koka köttet i, annars kan man skrapa av allt man kommer åt på huvudet inkl kinder och göra en jättefin fläskfärs. Grisfötter är det nog många äldre herrar som uppskattar.
Har haft en bra September efter lite trög början med viktnedgången,blev till slut -2,7kg ned.Är lite förvånad över att jag inte haft nåt "övertramp" och fuskat,har heller inte haft nåt sug efter det.Det får man bara vara glad över.Tror att jag har hittat nivån för min kropp,strikt diet gjorde inget för mig men när jag la till ovanjordsgrönsaker,framförallt vitkål,blomkål och broccoli,började kroppen komma igång
.
Kanoners Rocky! Ska själv börja peta in blom- och vitkål nu för variation.
----
Verkar ha fått styr på skutan igen och i efterdyningarna av mina djupdyk (läs: kölhalningar) i återfallshavet så är jag åter kapten över rodret och kryssar frigatten på feta hav!
----
Sjukskriven är man också. Fältskär beordrade 2 v inledningsvis för stress/utmattning/trötthet/utbrändhet. Behövligt.
----
Hade en våldsam energi på morgen här (som började med älskog! kanske är det därför) och skulle egentligen vara lat och göra köttfärslimpa på 400g fläsk- och 400g köttfärs - men icke!
Det blev istället:
* en 6 äggs-omelett med trattisar, svarta oliver och krispstekt stekfläsk
* en redig bataljon med dankstora köttbullar
* en par tjocka biffar med vit- och svartpeppar
Det ni; jag överaskar fan mig själv!
# 44
Tack,det känns bra.Nu blir det måttbands mätning till den 31 oktober.
# 45 Vilket bra köp du har gjot
# 47 Grattis till ditt -
I dag ska jag koka en fläsklägg, blev så sugen när jag läste om det här.
Trevlig helg med sommarvärme !
Låter suveränt Baronen
förutom sjukskrivningen då,men det lär kanske behövas?Bättre att bli sjukskriven i tid än att fortsätta köra på och helt plötsligt vara på botten riktigt.
köpte tvåkommafyra kilo karrekotletter.
chilipeppar o salt klappades på var sida, lades i teflonlåda, klickade smör på, ugnen 175 grader i tjugo minuter, vände, tjugo minuter till, sänkte till 125 + alu.folie över och trettio minuter senare så var de perfekta.
jojustdetja - kilopriset --> 29:90 kr/kg
Nom Nom Nom
…här var det riktigt tomt och öde,
har ni fallit tillbaka till bröde?
Även om edra besök är färre än sällan,
hoppas jag ni kan undvika 'kolis'-fällan!
Stilltjet råder på viktminskningens takt,
rådfrågar ibland obskyr högre makt.
Min fru svarar då på min fråga,
"För att lyckas måste man våga!"
Därför grabbar jag tag i träningskläder,
promenerar på morgonen i svinkallt väder.
Nu ikväll, ned i källar'n jag ska gå,
på mits, säck o dottern får slå!
--- nä inge mer rim
Det verkar iaf vara lite uppehåll här med kommentarer.
Jag hoppas att folk mår bra och äter gott.
Och angående att slå… så ske det nere på IronMan Club i Timrå.
Där tränas det Thaiboxning, Taekwondo, MMA och Goshinjutsu.
http://www.ironman-timra.se/
Välkomna!!!!!!!!
Jag får rulla mina långbyxor ett helt varv i midjan för att dom ska stanna uppe. Så något har hänt, men det är mycket kvar som behöver hända. Får väl sy in dom en bit, eller dra till resåren.
Det är konstigt det här med kroppen och huvudknoppen.
Jag var så duktig, kroppen gick ner enmassa kilo, fick min feta spänst tillbaka. Klarade att gå långa sträckor igen som jag alltid gjort och älskat, knäna slutade protestera och min fru såg tydliga skillnader på min kropp.
Och vad gör knoppen?? Belönar mitt slit med ursäker för återfall efter återfall… så jag satte mig i skogen och började tänka tillbaka och ser ett tydligt mönster.
Då jag var barn, under hela min uppväxt, firade vi med mat, sörjde med mat, tröstade med mat, gladde oss med mat. Ju mer ju bättre; och såklart alltid mycket bröd och pasta, mjölmat och läsk.
Detta beteende måste elimineras. Jag kan ju inte belöna min viktnedgång med belöningar som ÖKAR den igen för h-vete. Jag blir så förbannad på mig själv att vore jag ett träd skulle jag tamejfan knalla in på närmsta Bäverklubb och be dom göra processen kort med mig!
Stå på dig Baron!!! Du kan!! Men du behöver hitta något annat att belöna dig med. Har du läst Sockerbomben? Gör det i annat fall.
*Pepp Pepp* !!!!
Jo, läst den.
Hä hjälp int'. Ngt annat måste till.
#54 o 56 Det första du ska göra är att sluta slå ner så hårt på dig själv när du halkar av banan,vet att det är lättare sagt än gjort.Det finns ingen större och hårdare kritiker än man själv när man misslyckas med något,tyvärr kommer det sällan nåt konstruktivt ut av den egna kritiken.Mat och annat gott har nog för väldigt många varit en sorts belöning och bekräftelse under många många år,traditionens makt bryter man inte så lätt.Man måste lära sig och tillåta sig själv att tycka man är jä****t duktig ibland när man uppnåt sina delmål,Delmålen ska vara rimliga och inte omöjliga att uppnå under rimlig tid.Vilken belöning man ska unna sig när man har uppnåt ett mål förutom mat är nog väldigt individuellt.En klok och kritiskt tänkande människa som du är jag säker på att du kan hitta nåt annat du tycker är värdefullt att belöna dig själv med(kan vara små saker).När du nått ett mål och belönar dig själv och dessutom kan tycka att du gjort det väldigt bra ökar också motivationen att nå nästa delmål.Då kommer man in i en positiv spiral vilket gör det lättare och lättare med tiden.Vet att det svårt att bryta vanans makt den där första gången,men man måste pröva och pröva.Och inte tappa sugen under tiden.
När jag läser igenom texten vet jag inte om det är till nån hjälp för dig eller bara en massa svammel
.Hoppas det finns nåt du kan ta till dig och vara till hjälp iallafall.Ta framför allt till dig att du inte är ensam och att många har samma problematik innan man hittar rätt.
JAG tror på dig och är övertygad om att du hittar en väg som passar dig.
Hmmm blev nog lite väckelsemötes dravel över det här
Men det är gott menat
OK - belöningar.
Varför belöningar?
Jo, ett bevis för att man uppnår ett satt mål.
Det är mycket enkelt att använda för att ge 'pepp', att orka fortsätta med någonting som kanske är enformigt, tråkigt, jobbigt osv…
Visst - det är inte alltid så, men väldigt vanligt - eftersom sådant som är skitkul att göra, inte behöver sporras med belöningar, att få göra det där roliga är en "belöning" i sig.
Både du och jag - MrBaron - vet ju hur man sätter mål, bryter ned till delmål, mätbara och konkreta, osv osv…
Problemet är bara att jag själv har fel nivå, antingen på målen eller belöningarna. Eftersom jag släpper på spärrar och drabbas av ineffektivitet i jobbet eller ångest pga mitt ätande.
Ok, mat som belöning/tröst…
enkelt och finns lagligt runt omkring oss hela tiden..
Det har även jag använt och märkt (nu gör vi si och så, då bjuder jag på det eller det) men det är förödande när jag vill gå ned i vikt.
Men finns det andra saker som kan användas till belöningar?
Finns det sådant som du och jag kan byta ut?
Någonting som är rejält styrande, tillräckligt dominerande för att användas till att bryta nuvarande "belöningssystem"?
Hjälp till självhjälp???
Ja, jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig vara vid vägs ände här och funderar på vars detta kommer barka. Jag verkar ju helt oförmögen till att kunna hålla en sådan pass nivå av självdisciplin att jag kan hålla mig från att äta skti HELA TIDEN.
Nu mer än ngnsin. Bröd, makaroner, ris, bröd, bröd, bröd, potatis.. åsså en massa fett kött och smör och bea till det såklart.
Känner redan att kroppen är på väg bort från hur kung den nyss kändes, och då även fast jag aldrig kommit under 175kg.
----
Tomt och tungt och hopplöst. Operation enda som kommer hjälpa? Om jag misslyckas även där då? Då ger jag fan upp helt och byter planet.
Nä, nu får det vara nog med självömkan och skit. Detta funkar inte för mig längre. Detta ger ingenting. Misslyckande efter misslyckande.
Hej hej med er och tack för tiden som vart och all pepp. Kanske kommer tebax, kanske inte.
So long and thanks for all the fish!
Menar du allvar?
Ger du bara upp så där?
Det intrycket hade jag inte av dig, snarare en tröstare och puschare!
Men visst, tack för den här tiden och lycka till med resten.
…?
Hej! Vad tråkigt om du ger dig av härifrån! Jag har inte skrivit men uppskattat att läsa dina trådar. Jag önskar att jag kunde skriva något som hjälpte men vet ju hur svårt det är. Jag hoppas i alla fall att du snart kommer upp ur värsta depp-träsket och skriver här igen! Bästa hälsningar från Pamina
#63 Jag ger inte upp KOSTEN, pallar bara inte med mitt eget gnäll - så varför ska ni också drabbas av det?
I'll be bakk.
Vi vill ju stödja dig, precis som vi upplever att du gör för oss. Behöver du vara en gnällpipare ett tag så står vi nog ut med det.
Det är frivilligt att läsa i trådarna så ingen blir drabbad mot sin vilja.
Ut med gnället bara! Vi är många här som kan dela upp det sinsemellan!
Det här är ju faktiskt DIN tråd :)
ALLAS VÅR tråd* men annars var det rätt, tack för pepp.
Sådärja, nu kom han fram igen, det var bra!

Precis vad jag också tänker!
I'm bakk.
Snart 200 kg = snart död om det får fortsätta.
Kan allt om LCHF och vad jag borde göra; men av ngn anledning mäktar jag inte leva som jag lär utan äter fel, dricker fel och rör mig inte mer än absolut nödvändigt.
Misslyckande efter misslyckande börjar tära HÅRT på mig och därmed jag på min omgivning och de jag älskar.
Jag känner mig rådlös, hopplös, vet inte hur jag ska kunna rädda en skuta som både brinner, sjunker och befinner sig i konstant storm hela tiden.
Jippii!
Hej baronen! Kul att se dig igen. Strunt i rörelsen så länge och inrikta dig på maten. En sak i taget så kommer det att gå ska du se.
Jippiit var för att du är tillbaka.
Instämmer med förgätmigej; tänk främst på maten. Att röra sej kommer senare. Det vet jag av egen erfarenhet.
Upphittad och back to business……! Välkommen!
Välkommen vi är här!
Heeeej! *Välkommentillbakakramar*
Jamen hördu! Du är väl trots allt en Västerbottning - king of the kings!
Det finns INGET som inte kan genomföras av en västerbottning som verkligen gett sig katten på detta!
Det sitter i våra ohyggligt-envisa-gener!
Hej, vad roligt att du är tillbaka! Det går mot ljusare tider på alla sätt och vis, hejja!
Igår
Lunch. Tunnbrödmacka med bregott + ost + kaffe till lunch.
Middag. 1 fläskkarré + 5-6 skivor stekfläsk, upphackat och stekt. Åts med smör och bea + vatten.
Idag
Frukost. Nepalkaffe + skinkrulle med leverpastej. Vatten under dagen. Troligen ingen lunch pga inga pengar.
….i will follow
frulle:
kaffe med schmÖöÖr i
mat:
köttfärsbiff med ost på + vatten
kvällis:
lite turkisk yogurth å hemmagjord äppelmos
Heja Heja !

Vad är Nepal kaffe?
Du Barionet Bacon du kommer fixa det här! Vi är många som hamnat i träsket längre och kortare stunder, vi kravlar oss upp på stigen igen och i bland halkar man ner då är det bara att kravla upp! Lättare sagt än gjort men, med all glada tillrop på denna sidan så är det enklare- Alltid får man pepp och stöd 
Nu sänder jag pepp tankar till dig!
Vill också att du ska veta att när du skriver här så har jag oftast ett leende på läpparna och känner mig peppad av dig 
Från en som också kämpar på, har ca 55 kg övervikt.

Du baronen, trorts att jag bara skummade igenom trådens början och slut så såg jag två poster där du skriver att du inte har pengar till mat. Då är det ju hemskt svårt att äta rätt! Finns det någon möjlighet att se till att det finns pengar till bra mat månaden ut så börja i den änden tycker jag.
#83 nepalkaffe på riktigt är med jaksmör i koppen ;) Vi kan ju bara vältra ned en go klick smör för att efterlikna deras tunga artilleri
Keep Going baconman.
de e bara å ringa mig för snack, samtalsterapi och stöd!!
Nöff nöff!
Back in business.
Saker och ting rör på sig. Fläskoch karré igen.
Kanske väger jag ÖVER 200kg nu, jag vet faktiskt inte, men jag ser förjävlig ut och mår därefter även om inuti mår jag just nu bättre ännågonsin och hoppas att jag därför kanske kommer lyckas denna gång.
1000:e gången gillt, eller vad heter det!?
Hej, glad att se dig här hemmaomkring igen!
Jag väger nog också för mycket men jag jobbar ju på det, så nån gång kanske………..
Lycka till och kämpa på!
Pepp Pepp!

Kul och se dig igen
Lycka till!
Handlade riktig mat för 2500:-
Fyllde frysen, klämde kylskåpet knökfullt.
Känner mig rik då jag ser guldtackor av smör staplade på varann.
Känner mig lättare än någonsin även om jag aldrig vägt så mycket.
Känner mig rädd för att detta skall bli misslyckande ettusen och en.
Hej baronbacon.
Vet inte om det hjälper att tänka att det inte är någon utomstående kraft som gör att man misslyckas. Det är det egna handlandet det handlar om. Om du gör allt rätt kan du ju inte misslyckas!
Våren närmar sej! Kämpa i några månader. Jag har svårt att tänka mej att det inte skulle ge resultat. Då stiger kanske motivationen.
Det är aldrig försent, varje lyckad dag räknas.
Lycka till med en dag i sänder!
#92 Det är nog litt' precis så jag tänker. Man tar återfall, åsså upp på vagnen igen.. och igen… och igen. En dag i taget.
---
Frukost igår: 2 paket fet, dyr salami + grönmögelost. Kaffe och loka naturell.
Middag: 50/50-köttbullar (nöt- och fläskfärs + lite grädde) med creme fraiche-majo-dijonsenap gegga. Loka citron.
---
Frukost idag: Resterna av gårdagens middag. Kaffe, loka citron.
Härligt att se att du är på banan igen! Glöm inte äggen, små färdiga paket fullproppade med braigheter :) Och ät inte för lite. Pepp Pepp
#94 Köpte 2 plattor ;)
# 95 Jag känner mig rik….köpte 70 ägg igår hos en bonde…kylen proppfull med dessa skalförsedda guldklimpar 
Heja på! Tänk på hur du behöver den mat som är BRA för dig! Du förtjänar att må bra!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
70 ägg, det var värst, det är en massa kåtkulor det!
Det går fortsatt bra för Baronen, igen, det går alltid bra för Baronen de första 2-3 veckorna sen brukar det "skita sig" som pöbeln säger och jag faller tillbaka i samma gamla dumma.
Att det skall vara så svårt med att förändra sig till det bättre!? Dåliga, destruktiva ovanor/beteende funkar dock direkt från Start …såklart.
Men så är det med Lagen; destruktiva krafter är lättare att följa än uppbyggande: Lättare riva ett hus än att bygga det, lättare slå ngn på käften än att bli dens vän.
Den är konstig, Lagen, men jag bugar mig djupt för dess enda Domare: Naturen.
---
Frukost: 0.111kg Rostbiff + 100g majo + 3-4 baby bel + loka naturell
Frukost igår: Ett paket rostbiff + ett nät babybel + majonäs + loka naturell.
Middag igår: 2 kycklingklubbor med majo + ägg + kranvatten
---
Frukost idag: 3 makrillkonserver, sköljde bort tomatsåsen + 2 ägg + 100g majo + loka naturell + en kopp kaffe
Still going strong!
Ser bra ut Baron 
Om du behöver omväxling i hur du serverar äggen så är det underbart gott med äggstanning, kan man även äta kallt. Jag har ju aldrig mjölk hemma men grädde går lika bra, detta är mitt senaste recept:
5 stora gårdsägg med tvillinggulor
1 dl vatten
4 dl grädde
salt och vitpeppar
Koka upp vatten + grädde låt stå och svalna medans du sätter på ugnen 200 C och knäcker äggen och börjar vispa med kryddorna, tillsätt den svalnade grädden och häll upp i en smord form.
Sätt formen i en plåt i ugnen och häll på ca 1 liter varmt vatten i själva plåten så får man vad som kallas vattenbad. Ca 15-20 min. senare har du en underbart god äggrätt.
Ev. kan du ha till detta underverk en god krämig stuvning av kantareller eller annat som faller dig på läppen.
Fråga: hur är det med att äta råa ägg?
[ ] BRA
[ ] Onödigt
rå äggvita är inte så bra att äta (för ofta) då avidinet som finns i dem förstör upptaget av biotin som är ett nödvändigt b vitamin!
#105 Ok, så bra - då skippar jag det! Kallt snor kan jag vara utan ;)
---
Middag i förrgår: Underbart stekfläsk, som krispig-gjordes i ugn + bea + lite för många glas vin (eftersom jag dinerade med en god vän) + en barnyoughurt på kvällskvissten
---
Middag igår: Ugnsstekt kyckling med svartpeppar salt + Norrlandsmejeriers underbara bea + vatten + det enda glas vin som fanns kvar
---
Idag en dum frukost: tunnbrö'-wrap med rostbiff, sallad och pepparrotsröra köpt på affär + loka naturell
Lunch: 4 skivor skinka + tjockt med leverpastej på + kaffe
#106 skrivetav baronbacon
Det är väl inte början på treveckorskrisen med barnyoughurt och tunnbröd? Hoppas att du har läget under kontroll.
Nä, det var snarare ett resultat av 1) för mycket vin och 2) brist på allt annat och stress.
Jag har det under kontroll… än så länge!
Bra!
Jag är faktiskt rätt stolt att det bara var en (1) barnyoghurt jag, dylik vinberusning brukar sluta i att alla korvbröd är slut tillsammans med sylt ketchup och baconpaket.
Ett framsteg alltså. Bådar gott för framtiden.
Heja på, hoppas du kan ta dig upp på banan igen! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag ser inte en barnyoughurt som ett så allvarligt avsteg att jag erkänner att jag ens vart AV banan! Men tjo, tack för stödet - som alltid - underbara Lady Jennix!
---
Middag (just nu): 2 st smörstekt västerbottenskorv (korv med v-bottenost inuti!) med bea + majo + en mansnäve fläsksvål strösslad ovanpå + kranvatten
Klarade Kolhydratsfritt Hela Helgen, och det klappar jag mig stolt på baconbröstet för!
Det är ju så att baronessan abdikerat och gått ifrån sin baron, sin borg och ringmur - eftersom vi ynglat av oss tillsammans betyder det att hon har hand om den gemensamma tronarvingen på helgerna och jag har den lystre ungjunkern på veckorna; ergo: Baronen åtnjuter numera helgerna mol alena - och trivs jävligt bra med det!
---
Upplevde en nyvunnen kontroll i helgen, jag åt inte hela tiden, jag åt inte bar för att utan jag åt bara då jag var hungrig och jag åt bara bra saker OCH i mindre portioner än vanligt, entrend jag hoppas fortsätter
…å andra sidan är en "mindre portion" i baronsammanhang ungefär 2 portioner för pöbeln så jag blev mätt och glader.
---
En liten tillbakablick över helgens intag:
3 tjocka skivor grönpepparpaté med snirkliga tjockslingor majonäs + en liten skål svål + ett ägg med lite salt
2 skivor entrecote + svarta oliver + en hel castello black
2 feta grillkorvar + 2 stekta ägg + 1 oliv
3 makrillburkar (bortsköljd tomatsås) + majobea + näve svål
Det enda som dracks var bubbelvatten: inte ens ett glas rött, som annars slinker ned alltför lätt; ty min strype äro tyRRstig… som skalden sjöng.
Ers högvälborne royalist.
Söker härmed inträde i Baroniet Bacon.
Jag bor i Darlarna. Fantasilandet med enhörningens stolta kurbitsbemålade buk som symbol.
Dagens halv OK början:
Frukost. Ca 04.00 Tre skivor fin-crisp med ost och smör.. Samt en tomatskiva på varje.
frukost 2 08.30: tre skivor picnicbog med en grabbanäve frästa wokgrönsaker samt grädde som jag såsat till det hela med.
Nästa måltid kommer bli runt 17.00. Men vad det blir är ännu döljt i dimma.
// Darlkarlen.
Heja baronen! Kör på nu, själv så har det gått bra i en vecka nu, förutom att jag svalde en näve popcorn ikväll. 
Men jag lyckades stoppa vid en näve, det är huvudsaken - att man lyckas begränsa skadorna.
#117 Javisst! En näve popcorn är ju nada om man tänker på vad man annars HADE kunnat dra i sig på det vis man var.
Ja, man får ta varje dag i taget. Gör man fel så får man skärpa sig snabbt. Det värsta man kan göra är att tänka "ja, nu är skadan redan skedd så då kan jag ju ändå äta mer…"
Har VAB:at så det har blivit lite postat här.
Kort sagt; hållit kosten, stolt, svinborsten nyklippt, snygg som fan, känner mig lättare (mest i sinnet men det går som ut i kroppen också) och snön smälter så snart får man spankulera med klövarna bara runt ringmuren. Skönt!
Frukost idag: 120g Lantsalami från Kotivara + 200g brie + kaffe + loka naturell
Krya på barnet då! 
Igår mådde jag riktigt skit (igen) - det går upp och ned - tornadotankar och idioti som bubblar upp till ytan - drack för många glas vin + käkade upp 4-5 korvbröd med stekt ägg, ketchup och majo.
Misslyckande nummer ettusentrehundranittioförtifem i ordningen alltså.
Omstart, igen.
Hur fan ska jag lyckas?
Måste jag lägga mig under kniven ändå fast jag verkligen inte vill/törs?
Det är nog kanske bäst, annars är det nog inte många år kvar på tronen.
---
Ingen frukost idag.
Lunch: viltmästarskav (icas grillbuffé) + svarta oliver + babyspenatblad + loka
Jag tycker det verkar som att det är hjärnan och hjärtat som är problemet, inte maten kanske? Psykologiskt alltså…
Sluta slå på dig själv. Börja tycka om dig själv och var positiv. Jag vet att det är svårt, har själv problem med socker och sånt, men inget blir lättare av att man slår på sig själv - snarare tvärtom.
Om man alltid anser att man förtjänar att må dåligt, så kommer man nog aldrig att må bra…
Så skärp dig nu!
Du förtjänar att må bra!!
#122 skrivetav baronbacon
Oberoende av om du ställer dej under kniven eller inte
Hitta inte på någon orsak att ge upp. Det bättre att du håller på med LCHF. Bäst vore det om du kan hålla paus i vindrickandet, eftersom det ofta triggar sug och ätande. Här hjälper inte självömkan!
#123 Jo, enig; klart det är psykologiskt, det tror jag är grunden till alla fetton på ett eller annat sätt. Jag slår inte på mig själv - det kanske kan låta så, men du känner mig väl bättre än så att du vet att det handlar om att jag beskriver det som det är, inget annat - för tusan tomtar.
#124 Nej, ge upp kommer jag aldrig göra - det är inte denne barons stil, sirru! :)
#125 Jo fast…har du funderat på om verkligheten BLIR som du ser den? När du ser allt det negativa så kanske du BLIR mer negativ? Jag håller med om att man ska försöka se verkligheten som den är - för det mår man nog bäst av MEN ibland kan man förändra den genom att "tänka positivt". 
Jag tänker inte leka pastell-delfin, för jag tror inte att det alltid funkar alla gånger, men jag tror man kan förbättra genom att förändra sina ord och sina tankar. Det man säger till andra kan påverka en själv utan att man vet det.
Jag har slutat att skämta elakt om mig själv, för jag tror det påverkar mig negativt…har lätt för att ta åt mig negativa saker. Jag måste fokusera på det positiva, annars glömmer jag det.
Fast nu handlade detta inte om mig… 
Jag har fortfarande en känsla av att du slår på dig själv. Har jag verkligen helt fel? *skickar en kram*
#126 Ja du har fel.
Jag kan lyfta fram tillkortakommanden, brister och osäkerheter i mitt beteende utan att vara "negativ". Jag är inte negativ, jag är väldans positiv. Men jag skriver och säger som det är.
Jag slår inte på mig själv, jag berättar för er OM mig själv :)
Så nu när du vet det, går vi vidare!
---
Middag: 3 burkar makrill utan tomatsås + massa majo + svarta oliver + äppelcidervinägervatten (loka naturell + äppelcidervinäger)
Kvällssnask: grönpepparpaté med majosprits + mer loka naturell
Ser bra ut men väldigt lite? Inte klarar sig väl en man i sina bästa år på lite fiskkonserv och grönpepparpate? Hoppas verkligen att du åt mer av både fett och proteiner tidigare under dagen.
Peppkram! 
För lite? Ja kanske, men…
Jag blir mätt och nöjd (jag har en halv tub majo i fisken) och sitter mest hela dagarna. Det KÄNNS då inte som för lite.
#127 Javisst, det låter bra!
Heja på!
äppelcidervinägervatten? är det någon sorts gammaldags bantningsmetod?

käre Baron är så envis att Gråsten kommer för lektioner.
Det är en av de sidor jag verkligen ser upp till hos honom.
Tja. Dagens mat:
Frukost: Fläsk.
Lunch: Fläsk.
Middag: Fläsk. Och nötter.
Fläsket har jag stuvat i vispgrädde och haft i 1 eller 3 matskedar RÅTTATOJJ. Vette sjutton hur det stavas men det är gött och finns på willys.
Tja.. Jag gillar verkligen fläsk.
Köpte förresten mascarpone idag. Undrar lite vad jag ska göra med det.
jo. Jag hade lite majo med till maten.
#131 Jag tror inte drycken gör till eller från …men det är fräsht och gott - och de sägs vara nyttigt på ngt vis, på vilket sätt vette tusan; jag drickerför smaken jag.
#132 Låter mumma! Jag brukar lägga en 9-10 sidor stekfläsk på en plåt och smöra på lite dijon-senap och in med dom på 200C ett tag. Sen flippa och låta dom fräsa lite till. INte så de blir hårda. Bara så de blir sådär… perfekta.
Status-uppdatering:
193.8 kg.
Grov utmattning + mild ångest.
Idel fortsatta misslyckanden.
Men jag kör på igen (såklart!) med nya friska - och ngt modifierade - tag!
Skam den som ger sig.

Japp, Baron, dags att visa vem som bestämmer! Du har kraft, mod och envishet, så kör!
Heja på! Upp igen!
pepp pepp!