Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1654 ggr
[tjenarehej]
1

Vilket pulver när matlusten är pustväck!

HEj!

Jag behöver hjälp av någon klok vänlig människa!

Jag är superledsen(deprimerad) och har heeelt tappat matlusten,(min ettåring har precis blivit diagnostiserad med cancer och vi ligger mycket på sjukhus) vill byta ut vissa mål mot pulver,det måste smaka gott och jag gillar inte chooklad, gärna bär smak men allstå ej så många kolhydrater.Vore bra om man kan köpa det i nån affär i sthlm och inte behöva skicka efter det då jag inte orkar ta tag i sådana saker.lättare att bara åka till en affär jusst nu.vet att mat är bättre, men jag orkar varken laga eller äta mat o nått ska man ju få i sig.

nospnt
0

Fairings har goda pulver. Jag gillar jordgubb samt vanilj bäst. Nästan inga kolhydrater. Smakar som smoothie. Hemskt för er… Det värsta som kan hända när ens barn far illa. Lycka till och ha i tanken att läkarvetenskapen verkliGen kommit långt och kan fixa det mesta idag! Kram www.petrasundringar.blogspot.se

nospnt
0

Finns på hälsokost…. Det finns säkert fler bra märken där om du frågar… www.petrasundringar.blogspot.se

Ewa N
0

Hej tjenarehej

Förstår att du måste ha det  väldigt jobbigt.

Apoteket har färdigblandade näringsdrycker både i tetra och flaska det finns med alla möjliga smaker, och både klara och dom som är som mjölkdrink i konsistensen. Det är olika hur mycket kolisar dom innehåller, en flaska ersätter ett mål mat.
Fråga personalen på ditt närmaste apotek dom hjälper dig säkert att kolla innehållet. En sak som är jättebra med dessa är att dom inte behöver stå i kyl (men dom blir godare) så man kan alltid ha dom med sig överallt.

Hoppas din ettåring blir piggare  snart skickar lite peppkramar till er.

Emea67
0

Whey Class+ finns på hälsokost och i olika smaker få kolhydrater blandas med vatten eller grädde har jag också gjort.

Många styrke kramar till dig och ditt barn. Så ledsen för eran skull.

Ät bra och ta hand om er båda två.

[Pennylane1]
0

har inget råd, men vill sända de varmaste hälsningar och styrkekramar! Fokusera på att orka med, och tänk inte så mycket på kolhydraterna just nu, det kan du göra senare är väl det jag främst tänker när det gäller det. Men du har fått lite bra råd ovan!

[tjenarehej]
0

Tack för alla tips och kramar!Skall försöka ta mig in till stan idag och bunkra upp!!Tack igen!

Jennix
0

Förstår att det är jobbigt och tufft för dig just nu.

Om du ändå ska strunta i kolhydrater, så föreslår jag att du äter frukt eller grönsaker istället för pulver.

Jag tror du får mer energi och vitaminer av det, tror det är mycket nyttigare för din kropp - och du behöver nog det just nu.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jojo55
1

Ingen borde behöva utstå att ens barn blir så svårt sjukt. Sänder allt mitt hopp och värme!