Hur mycket ska jag äta?!
Jag har väldigt svårt för att veta om jag äter rätt mängd, känns som att jag får i mig så otroligt mycket kcal.(vilket jag vet att jag inte ska räkna, men hjärnan är ju lite bränd) till frukost kan jag lätt äta två ägg med majo+ lchf macka med mycket smör och ost. Till lunch kan jag äta ca 200g kyckling, olika typer av ost, mosarella/feta/brie (mängden kan variera) och fet sås. Och en liknande middag också. Ibland äter jag också en bit ost/lchf macka till kväll"fika" Det känns mycket..
Du säger ingenting om hunger och mättnad.
Där har du ditt svar, om det är mycket för dig eller inte.
tycker inte att det låter så väldigt mycket rent objektivt!
Som #1 säger, du ska inte räkna, du ska äta dig lagom mätt, och för att komma fram till din mängd så är det "trial and error" som brukar vara den bästa metoden, börja med t ex två ägg och ett halvt paket bacon (eller annat kött) en morgon, blir du hungrig flera timmar innan lunch äter du mer frukost nästa dag, om du fortfarande inte är hungrig när du har lunch kan du äta mindre frukost nästa dag, osv. Fast sen får man komma ihåg att vissa dagar är man hungrigare än andra, så om du äter som en häst någon dag och nästan ingenting en annan dag så är det okej det också, lyssna på kroppen som sagt. Det kan ta tid att lära sig det, särskilt om man är van att äta efter klockan och regelbundet för att hålla blodsockret på en någorlunda jämn nivå, men tids nog så lär man sig lyssna på kroppens signaler istället.
Kan bara säga att jag känner lika dant men: Jag äter faktiskt mer än du gör och jag väger mig varje vecka sedan en månad och har inte gått upp i vikt och inte ner heller. Kanske ingen tröst men en liten kommentar bara ;)

Det finns ingenting magiskt i ett tal, vare sig det gäller gram eller kalorier, som gör att vi kan tala om utifall du äter för mycket. Du får ta och titta på dina vanor och se om det är något där som kan ändras så att du börjar känna om du har ätit tillräckligt.
När jag ser en dels menuer så tror jag att många skulle kunna hjälpa sig genom att vara mer medvetna under själva ätandet.
Äter du fort? Isåfall får du prova att äta långsammare … inte lätt, men det är en början att tänka sig för inför varje tugga. Det där gamla rådet att tugga varje tugga 20ggr är inte så tokigt i ett sådant fall. Då hinner du med att känna efter både smak, konsistens och fyllnad.
Mandus123, det låter inte som mycket mat för mig. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!