Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2763 ggr
lotta5555
1

Keso bra eller mindre bra?

Hej! Jag har svårt att äta frukost och det som fungerar är k-fresh, några matskedar trukisk yohurt, krossade finfrön, pumpafrön och några hallon. Undrar nu om det skulle vara bättre att lägga till lite keso och ta bort den turkiska yoghurten?

MimLan
0

Behöver du äta frukost? Vänta och ät mat när det fungerar?

Keso är fortfarande en mejeriprodukt så det är hugget som stucket.

Karmatarerskanise
0

Är det inte samma kolhydratsinnehåll i båda produkterna?

Zepp
0

Du har med andra ord inte särskildt stort behov av en stabbig frukost.. då spelar det nog mindre roll vad du äter.

Variera med keso.. mest då för variationens skull då!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Pennylane1]
0

keso har under 3 % (2,1 enl. Minmat.), TY ofta över 5 så ur kolhydratsynpunkt är det nog bättre…

Aniara4
0

Men å andra sidan är det rätt magert.

[Pennylane1]
0

jo men CF är desto fetare och det ingick ju redan

Fiana
1

#0 Inget av alternativen är ju särskilt bra, så det har nog mer på din individuella känslighet och smak. Beror ju helt på vad du vill uppnå också.

Jennix
0

Jag tror inte det spelar någon roll. De som klarar mejerier brukar klara det mesta, de som inte klarar mejerier reagerar på mejerier generellt sett - inte specifikt kolhydratsmängden.

Däremot är det ju olika smak, lite mer variation för dig. Keso kan du lägga till grädde eller majonäs också, om du gillar smaken.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

lotta5555
0

Tack för svaren. Frukost måste jag äta, har svårt att komma ifrån på jobbe och gå utan mat till lunch är inget alternativ för mig. Ska ta mig en funderare om det finns något annat som skulle kunna slinka ner…. Får googla för att få lite inspiration.

[Pennylane1]
0

äggmjölk är min frukost de flesta morgnarna, love it! Mycket lite kolhydrater, inga mejerier, så fett man vill…

Jennix
1

Jag äter oftast ägg till frukost, eller rester från dagen innan.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

lotta5555
0

Nu har jag provat äggmjölk och det var över förväntan gott! Ska försöka dricka det till frukost och se om det kan vara ett alternativ.

Zepp
0

Är iallafall ytterligare ett alternativ att variera frukosten med!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.