Illa, illa, Jag mår illa
Under december månad gjorde jag avsteg från LCHF i 4 veckor. Frossade i frukt och choklad.
Resutat: upp 10 kg.
Har lyckats gå ner 2 kg igen. Men där står det stilla.
Har nu varit på undersökning,
Mitt BS ligger straxt under godkänt.
Mitt kolestrol (apo) ligger bra
Mitt Blodtryck har ökat till 90/150 eller 150/90 hur man nu säger det.
Var hos Min Diabetiker-sköterska i dag!
Hon vill att jag skall Börja ta blodtrycks-sänkande medicin.
Jag vet att minsta grönsaker höjer mitt blodsocker. Bör jag börja ta insulin igen.
Jag har tröttnat på en massa fett och äter för mycket protein. Kan bli närmare 1kg kött på en dag.
Sedan tillhör det att jag endast vill/kan äta en gång om dagen + lite på kvällen typ 25-50gr sötmandel.
Jag behöver råd och hjälp nu. Min diabeterska vågar inte/kan inte ge mig råd, som inte stämmer bed hennes direktiv.
Sist men inte minst: jag är så trött på "FETT" utom i kött.
Snälla! Om ni kan Ge mig råd hur jag skall komma in i det rätta tänket igen.
Mvh Kennet
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Du har frossat i frukt och choklad i 4 veckor, men säger att att minsta grönsak höjer ditt blodsocker. Hur hänger det ihop?
Om du äter ca 1 kg kött på en måltid låter inte hälsosamt. kan du inte minska åtminstone till hälften? Ät fett kött, fet fisk och ägg och ost, så behöver du väl inte tillsätta fett egentligen. För mycket protein ger för mej sug efter sött. Gröna blad höjer väl inte blodsockret?
Litet funderingar liksom…
Vet du nåt om orsaken till ditt höga Blodtryck? Stress kan ge viktbekymmer, t ex - och ligger ofta bakom högt Blodtryck.
Varför kan/vill du bara äta en gång per dag?
Jag kan känna igen mig i din fett-leda. Nåt som funkar för mig:
Istället för att äta feta maträtter, så håller jag dem bara typ icke helt fettskrämda, men före o efter måltiderna skär jag istället små bitar kallt smör och gnafsar i mig. Kallt smör är godare än varmt fettgegg. Tycker jag. 
Blandfärs, ägg och fet fisk/skaldjur.. är exempel på proteinkällor som är feta i sig själva.
Annars återstår väl fett via mejeriprodukter.. men de kanske du inte kan äta för BS.. eller?

Det var dom 4 veckorna jag pasade min dotters hus som jag "SYNDADE".
När jag sedan kom hem. återgick jag til strikt LCHF trodde jag
Men tydligen har jag inte gjort det.
Sedan har det hänt saker som gjor att mitt största intresse har nästan blivit em negativ sak. vilket gör att jag mår dåligt av de åxå. (mentalt)
Så jag känner mig stressad på grund av bra väder och vill inte köra ut med min MC efter olyckan i våras, och deprimerad för att jag inte gör det.
Så nu sitter jag här och väntar på att kunna köpa billigt kött. laga till det. äta /frossa sedan sova.
Tänkte radera allt. Men insåg att jag ropar på hjälp.
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Hm.. Det låter väldigt jobbigt. Bra att du inte raderade i alla fall, att prata om skitlägen är jätteviktigt. Det brukar bli lättare att hitta en väg ut om man släpper in omvärlden. Omvärlden kan hjälpa att öppna dörrarna.. liksom.
Vet inte om just jag kan hjälpa dig konkret. Andra på forumet kan bättre.
Men hoppas verkligen du snart ska må bättre.

Låter lite som stress och negativa tankar.. du kanske skulle fundera i de banorna oxå?
Dvs du som diabetiker är förmodligen oerhört känslig för de hormoniella påslag som följer av en sådan situation.. och det gäller att komma igen det hela.
För det brukar bara vara en viss tid, och var inte rädd för att ta hjälp på den fronten heller.
Det är bara en vild gissning från min sida men som sagt man kan lätt hamna i en nedåtgående spiral av flera orsaker.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ät köttfärs istället för kött. Det innehåller en massa fett (om du köper fet variant) plus att du kan blanda i saker utan att det märks så mycket. En eller ett par äggulor märks inte när man gör biffar och så kan man ha i grädde eller smör. Krydda på det och stek biffar. Funkar hur bra som helst att leva på.