Yrsel el dyl efter måltid
Har fått ett problem under de senaste månaderna där jag känt mig yr, speciellt efter frukosten. Svårt att förklara yrseln men det känns först som att jag sovit alldeles för länge, alltmedan jag liksom får stirrblick (eller känslan av den, om ni förstår vad jag menar). Börjar även svettas ordentligt. Om jag kommer ihåg rätt så sker det mest när jag gått och lagt mig efter tolv, och sedan sovit till kring 9-10 på morgonen. Dålig sömn? På kvällarna blir jag väldigt mycket piggare oftast.
Detta började efter en influensaperiod för någon månad sedan, och har sen fortsatt. Har ätit LCHF över ett år och lider således inte av övergångsbesvär.
Har testat mig för Hypotyreos och Blodsocker, vilka båda värden var normala. Har ett okorrigerat litet synfel sen tidigare, kanske har det blivit sämre och påverkar mig nu när det blivit ljusare?
Någon som har några förslag på vad det kan vara?

Vad händer om du dricker ett glas vatten en stund innan du käkar? Typ 10 minuter? Jag har haft samma problem om jag äter nåt på fastande mage, det blir liksom en chock för systemet när det dimper ner mat. Väck systemet långsamt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Hmm, smart idé. Ska verkligen testa det. :) Återkommer.

Paltkoma tror jag det kallas för.. när en massa blod rusar ner till matsmältningssytemet för att processa och ta upp det du ätit!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#3 Mm, men det har kan dock fortgå hela dagen. Först på kvällen börjar jag piggna till. Återigen, försöker kartlägga hur mycket sömnen spelar in. Verkar som 22-23 - 0700 är bättre än 01-02 - 0900.