Vad är nu svältkroppar?
Har aldrig hört detta ord men antar att det är när urinen visar på ketos. Har jag rätt eller har jag missat något?
Googla på ketoner..
Svältkropp?? Det måste vara namnet på min kropp de dagar jag är ute på vift och har absolut noll koll på vad jag kan stoppa i den just i nuet.. är ju inte direkt till o slinka in på närmaste café eller grill :/
Nä, skämt åsido.. har inget svar på din fråga.
Låter som någon som blandat ihop "ketonkroppar" med "indikation på svält" (felaktigt om man äter en ketogen kost)
Om du inte menar "svällkroppar" men då talar vi om något helt annat…
du skriver att du aldrig hört det… men var kommer det ifrån då? 
Well, skulle väl ha sagt har aldrig hört det förut dvs innan den personen som nämnde det i en diskusson om LCHF. Det kom från en person som ifrågasatte nyttan av att inte äta kolhydrater och påstod att man var i svält i ett sådant tillstånd.
Vid närmare Googling har jag också förstått att det som #3 Fiana säger ihopblanding av "ketonkroppar". Får nog skicka en länk om ketos vidare till vederbörande.
Är det ett gammalt uttryck -svältkroppar- ungefär som att man förr kallade Diabetes för Sockersjuka?
Tack alla för svar med glada tillrop
.
tror vederbörande, som sagt, blandat ihop det med ketonkroppar eller hittat på det själv
, har heller inte hört det förut! Lustigt att folk ofta ska ha så bestämda åsikter när de inte alls vet vad de talar om! 
svältktoppar är väl sådana som går på catwalken?

Ketonkroppar kan vara ett tecken på svält och Anorexi, så det kommer nog därifrån?
Likaså vid kraftig fysisk ansträngning tex vid idrott.. men då tror jag de flesta kallar det för fettförbräning!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.