Eran sista måltid.
Ja, tänk er att ni hamnade i en situtation som kan liknas det första offret dom hittar i filmen Se7en.
Nu fick inte han välja vilken mat han fick äta sig själv till döds.
Men det får ni.
Vilken maträtt skulle ni äta ihjäl er på? Alltså att ni åt till magsäcken sprack.
Dra inte in logik att man ska spy eller att mättnadkänslorna tar över, etc. Det roliga i leken försvinner ganska snabbt då.
Eftersom jag är trådskaparen börjar jag då:
Min egna Currykyckling. Det skulle vara en väl smakande död.
Behöver ej vara LCHF-mat, blanda vad ni vill. Men inte t.ex två olika rätter.
Hey ho, let's go.

Nybakad baguette med tonfiskröra!
Agneta

Tja, ska man ändå dö av det så; Budapestrulle
Jag är väldigt förtjust i köttfärsgryta med vitkål (med lite rökt skinka, och senap). Skulle jag kunna äta ihjäl mig på den? Inte omöjligt alls.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Tacos.

Hårdbakad, krasig baguette med salt Bretagnesmör och jambon de Paris med ordentlig fettrand … vem behöver paradis efter detta 
Ah, cheesecake… 
Kebabpizza från min pizzeria. De gör vääääärldens godaste. 
Då väljer jag en STOR påse blandat lösviktsgodis bestående till övervägande del av olika chokladgodisar men med en bra blandning av annat gott också.
Om det nödvändigtvis måste vara nåt i matväg så tar jag nog pommes frites med en god stekt köttbit och en fet, god sås. Eller möjligtvis kyckling med frasigt skinn.
Inte en makrillburk eller ett ägg så långt ögat ser, således!
Ben & jerrys lönnsirapsglass! Mums!

Mvh Stephanie 

Oxfile med halloumi majs & bea-sås
Kanelbulle :)

Cheesecake. Eller i matväg. Min egen janssons frestelse.
prinsesstårta. eller pommes! ja, hamburgare skulle det bli. med pommes! gud vad knäppt att man inte kommer på nåt fantasifullare än så… måste bero på salt-kolhydratssuget jag har just nu!

Stekt fläsk med löksås.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

mjukglass med saltlakritsströssel
//Karin

Köttstek, lamm eller nöt, eller kanske en köttgryta med alla tillbehör: ….mycket sås, inlagd gurka, vinvärssylt eller gelé, krispig sallad och någon form av potatis, kokt elller kanske gratäng.
Fick jag obegränsat med pålägg och tillbehör skulle jag nog kunna äta ihjäl mig på mackor också….
Grillspett med jordnötssås (Thaimat)
~God loves you, and I´m trying! ~
Fint Fint, fortsätt. Om det skulle vara snacks skulle det antagligen vara santa marias tacochips med ostsmak och cola zero, zero smakar bättre än vanlig. Till detta tillkommer det guacamole och tacosås. Funderar dock att ändra på min currygryta till köttfärsås med spagetthi.
Pizza buffe
Det här var ju svårt!
Ryggbiff med hemgjord äkta beasås och grillade tomater, tror jag.
Eller salta lakritsfiskar..
Intressant att notera är att väldigt många av oss (även jag) nämner maträtter och godsaker som är allt annat än lchf. Äter vi inte redan det bästa vi vet? 
Men nu ska vi inte ta fokus från tråden med en diskussion om detta. Det var bara en liten tanke som åkte genom mitt huvud.
~God loves you, and I´m trying! ~
Jag väljer nog en riktigt krämig Jansson, det är nog det bästa jag vet så jag äter inte det bästa jag vet annars faktiskt! Och ska jag ändå dö så spelar det ju ingen roll! Fast det finns ju så mycket gôtt som inte är LCHF… tyärr! Nybakt frasigt bröd, det äter jag nog till min sista måltid med! Och dricker mängder med cider.
Potato skins fyllda med bacon och ost, mums!

Tacogratäng!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#22: Nej, tyvärr. Det finns mycket med LCHF som jag inte gillar. Ägg, majonnäs och makrillburkar t.ex. Och den där äggmjölken har jag aldrig ens vågat försöka mig på, det ger mig kräkkänslor bara jag tänker på det. Det känns som att man måste försaka en massa gott. Å andra sidan är ju bacon och vispgrädde (fast inte tillsammans!) gott…

Nybakakde frasiga fransbrödbullar med prickig korv är nåt jag kan drömma icke-LCHF drömmar om ibland
. På samma sätt som jag kan drömma om att jag röker (slutade för 2 år sen).
Hatar cancer och älskar vårlökar.