Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 2467 ggr
Internettan
12

Inte bara en länk

Det kanske bara är jag som tycker så (?) men jag skulle önska att man inte bara skriver ut en länk när man gör en ny tråd. Ofta vet man inte vad det handlar om, förutom själva ämnet, och att hela tiden klicka sig vidare till andra sajter känns så jobbigt. Särskilt om det ändå inte var så intressant eller nytt. (Och ännu särskildare om man råkar ha en dator som blivit "tjurig" och seg.)

Det räcker att helt kort beskriva vad det handlar om så att läsarna kan avgöra om de vill läsa vidare. Jag tycker det hör till att presentera sina "nyheter".

Vad tycker ni andra?

"Every point of view is a view from a point."

Wildrat
0

Håller med. Vill man att det ska bli en debatt behövs betydligt mer än en länk…

Aniara4
3

Jag håller absolut med. Faktum är att när det står "kolla den här sidan" utan någon som helst förklaring om varför eller vad man kan vänta sig att finna där, så struntar jag alltid i det. Jag har en massa egna idéer om sidor jag vill läsa och saker jag vill söka på, ge mig åtminstone en anledning till varför jag ska klicka på din länk istället.

Jag tycker också det tyder på en viss lathet. Så besvärligt är det inte att skriva "Jag hittade en intressant sida om x, det är en N.N. som menar att det förhåller sig på det här sättet: . Jag tycker det är intressant därför att y. " Då kan jag själv avgöra om jag tycker att ämnet verkar intressant och om N.N. möjligen är någon man ska ta notis om.

Internettan
0

#2:

Exakt så tänker jag också. Kunde inte sagt det bättre själv.

"Every point of view is a view from a point."

Jennix
3

Håller med, jag vill ha tydliga ämnen för trådstarter överlag - det blir så mycket annars och man kanske skippar saker som man inte förstår vad ämnet är.

Därför är det bra också om man HÅLLER sig till ämnet i tråden. Om man byter ämne kanske folk som inte följt just den tråden missar det.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Halvdansken
1

Håller fullständigt med, och jag kommenterar alltid (lite surt) "vad handlar det om?". Man kan dessutom riskera virus och liknande.

Enda gången jag möjligen kan klicka på en sån länk är om jag "känner" personen som lagt ut den.

Bra tråd!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

opssk
0

Håller med!!!!! Jag blir också jätteirriterad, jättebra att folk "länkar" MEN jag vill också ha några meningar om innehållet i länken…Speciellt när jag är bortrest typ 2v/mån då jag har en jääteseeeeeg uppkoppling..