Tack för länken, Mervi… håller med om att den är intressant. Bra redogörelse för var skiljelinjen går…
"still lost in space and time"
Kanske det lockar någon diabetiker att prova.
Ja jag tror att det stora genombrottet för LCHF kommer när diabetesföreningarna ändrar åsikt. Så denna artikel är ett stort steg framåt!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Man kan ju alltid hoppas! Själv började jag ju med LCHF för att undvika att få diabetes… men det gör ju att jag inte är särskilt trovärdig i diskussioner med de diabetiker som inte vågar prova… jag har ju inget facit på hur det skulle ha gått om jag inte hade lagt om kosten.
Men jag är ju naturligtvis glad för att jag kom in på LCHF-spåret innan jag fick sjukdomen, det gör ju att ett och annat avsteg inte får så allvarliga följder för mig, och att jag inte behöver vara så strikt alla gånger.
"still lost in space and time"
I Norge är det ny förening på gång:
Kolla "Ny förening i Norge" i vänstra spalten.
Det är många diabetiker som äter LCHF-se på Hälsovinster i Annikas vblogg.
Har ni varit på diabetesförbundets diskussionsforum. Där har Annika Dahlqvist försökt föra fram LCHF men det är många som inte vill höra på detta. Det är lättare att käka sockerkedjor och ta sin spruta än att reglera blodsockret med kosten. Speciellt Typ 2:orna har stor nytta av LCHF. Och man har både sin läkare och dietist emot sig i de flesta fall.
Min dotter hade berättat till sin diabetessköterska att hon ätit LCHF i över ett år. Sköterskan är ny och hon hade undrat hur dottern gjort för att få så fina blodsockervärden utan insulin. Och hon berättade äntligen och fick ett svar att hon kunde fortsätta med det, då det verkar vara ett bra sätt.
Gissa vem som var glad.