Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2541 ggr
Jojomaja
3

Ny medlem

Hej!

Jag är nybörjare. Startade min LCHF-resa den 9 mars i år med en startvikt på 104 kg lite som ett experiment. Sista utvägen nästan, efter ett liv som jojobantare. Jag trodde inte på metoden men bestämde mig för att i alla fall göra ett hederligt försök med denna modediet som folk kallar det.

Till dags dato har jag gått ned nio kg utan nämnvärd ansträngning.  Jag håller mig på under 20 gram kolhydrater per dygn och det verkar vara rätt nivå för mig.

Under den här tiden har jag läst på rätt mycket om LCHF och känner mig så glad och trygg i den nya kosten. Jag ser det inte som en bantning utan för första gången sedan jag kan minnas har jag hittat en kosthållning som gör att jag kan äta med gott samvete utan ångest, hetsätnings- och bulimiattacker. Dessutom har jag fått en hel del bonus.

• Jag har blivit av med mina magproblem (IBS) som jag lidit svårt av i cirka 5 år
  • Jag har överhuvudtaget ingen gasbildning och fiser inte som en galning längre
  • Jag har inte haft en enda tillstymmelse till behov att hetsäta och heller då inte kräkas
  • Jag har varit mätt och belåten varje dag
  • Jag har ätit fantastiskt god mat
  • Jag har blivit av med socker- och godissuget
  • Mina tonårsbarn har också intresserat sig för LCHF och dragit ned på kolhydraterna av eget val

Det känns så bra. Och efter att ha läst lite olika böcker, bland annat Andreas Eenfeldts MatrEvolutionen så vet jag att jag gjort rätt val. Det enda jag grämer mig över är alla bortkastade år innan jag hade den här kunskapen. Men det är efteråt med det nu. Dags att se framåt.

Resan har bara börjat …

Zepp
0

Grattis!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Sockerselma]
0

Grattis till dina framgångar!

Margareta
0

Grattis och välkommen hit

Numer pensionär i Nynäshamn

Jojomaja
0

Tack allihop! :)

konichiwa
0

Sånt här blr man så glad av att läsa, grattis och välkommen!

Estrella77
0

Grattis!

Nybörjarn
0

Grattis! :) Som sagt, bättre sent än aldrig! så det är bara att se framåt! :)