Rabarber okej?
Tja som överskriften säger … Hur är rabarber och lchf? Är det mycket "fel" om ni förstår Sökte men hittade bara en massa recept och "tyvärr" upplever jag att lchf mer och mer förändras mot något annat med olika mjölet och bakverk. Känns som grund lchf är på väg ut och nu bli mer lchf light. Jaja, nu var det rabarber jag undrade över.

Förra sommaren gjorde jag en rabarberpaj (så lchf-vänlig som möjligt; sukrin, mandelmjöl m.m.) och åt av den. Det var helt ok :) Rabarbern plockade jag vid vårt sommarhus och ville använda den. Och äta av den. Du bestämmer själv vad som är ok för dig.
Titta under LÄNKAR här ovanför, där finns länkar till olik alivsmedelsdatabaser. Kolla upp rabarber där.
rabarber har 2,7 enl Minmat.net, om det är ok är upp till dig!
Om man tittar efter recept så får man just… recept…det är väl inte sagt med det att alla äter bara sånt för det?

Jag blev sugen på sweet chilli sauce igår och plockade fram det sista av förra sommarens rabarber ur frysen. Kokade ihop lite rabarber, tomatpure, mycket färsk hackad chilli, vitlök, lite buljong, salt och sukrin. Blev fantastsikt gott!
Agneta

Rabarber i sig är väl rätt ok, problemet är väl att de inte är så goda att äta utan socker eller sötningsmedel.
Jag är generellt inget fan av sötningsmedel, men nu när jag håller på att försöka ta mig upp på banan igen efter ett lååååångt återfall i sockermissbruk så tänkte jag göra lite limepannacotta toppad med rabarberkompott (med sukrin då) för att muta mig själv och hålla mig borta från sämre saker.
Det är just det som är grejjen med godkänd lchf bakverk
att hålla sig på banan.
Min familj hade istället på kalas och högtider ätit trad bakverk, då tycker jag det är bättre med mina
På bloggen får jag ofta sådana kommentarer av tacksamma människor som ser det som att jag hjälper dem och familjen. 
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
2,7 g/100g är bättre än jordgubbar, det ska bli paj till sommarn