Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3640 ggr
gaties
1

desperat LCHF eller VLCD

Hej, jag har varit här på forumet ibland. Jag har tidigare gått ner i vikt på min egen speciella diet bestående av proteinpulver och omega 3.

Nu har jag gått upp något rysligt i vikt och jag funderar minsann på att köra en VLCD. Jag vet era åsikter om den "dieten" man svälter kroppen, men jag undrar snart om det inte är vad jag behöver.

Som ni märker är jag väldigt negativ ikväll! Gråter

Jag har bantat många,många ggr så egentligen borde jag vara lite av en expert. Samtidigt funderar jag självklart på om det är rätt att utsätta sig för denna flytande föda..

Å andra sidan funderar jag på om fett och protein kan vara nyckeln till framgång i längden. Jag tänker särskilt på njurarna som får ett tufft jobb.

Ja, ni med erfarenhet av diverse dieter som känner igen det där med att snabbt vilja gå ner i vikt. Vad sjutton hade ni gjort?

Jag vill gärna påpeka att jag har ju varit på camebridgedieten och liknande prylar förr.. men än så länge har jag inte försökt spraya bort överviktenGlad

Zepp
1

Tja varför inte äta rätt lite riktig mat i stället då?

Basera kosten på ägg, lägg till fisk eller omega3 och lite bladgrönsaker.

Grejen är som du redan vet att VLCD inte fungerar långsiktigt och det häner ne massa saker i kroppen som gör det svårt att behålla vikten.. ja det kan tillomed göra att man går upp mer sen efteråt!

Testa detta!

"Thus, we conclude that a carbohydrate-restricted diet resulted in a significant reduction in fat mass and a concomitant increase in lean body mass in normal-weight men, which may be partially mediated by the reduction in circulating insulin concentrations."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12077732

Annars så är alternativet CDS, dvs Cronic Dieters Syndrome!

http://www.ajcn.org/content/71/6/1413.full

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

gaties
0

Skulle du basera dieten mest på ägg och till exempel köttbullar och grönsaker?

Är inte så glad för att laga mat längre, har köpt findus färdigrätter har sluppit matlagning och disk.Flört

Zepp
0

Stek då hellre köttfärs och ät direkt ur pannan! Skrattande

Blanda i ägg på slutet så får du en köttfärspanna.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MimLan
3

Med din historik tycker jag inte att det första steget är att fundera på att äta så att du gå rner i vikt, utan det är att lära dig att äta riktig mat och låta din kropp få en chans. Det innebär näring för reparation av kropp och psyke.

Aliki
0

Kcal begränsad LCHF eller räkna VVpoints med Lchf….borde vara lättare än att hoppa mellan påsar och mat

Vilket du än väljer..Lycka till!!

SpurtAnne
0

Ät allt du tycker är gott utom kolhydrater!