Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3016 ggr
Beyoncemia
1

Varför går jag inte ner i vikt?

Är inne på min tredje vecka med lchf. Jag har varit väldigt duktig, inget fusk alls… Trots detta vill vågen inte röra på sig alls. Irriterande, får ju lust att ge upp.

Jag väger 79 kg till mina 162 cm, så har en del att bli av med.

Jag äter endast ägg,kött,fisk,ost,fullfet grädde i kaffet, smör. Gör egna såser på gräddfil eller grädde. Äter lite grönsaker då mest blomkål, broccoli, gurka, vitkål. Äter 3 mål om dagen, vissa kvällar har jag lyxat med ca 1 dl turkisk yoghurt och ca 10 hallon till.

Motionerar måttligt, men rör lite på mig varje dag i alla fall.

Har inte känt av några besvär som tex yrsel eller huvudvärk.

Min mage mår toppen av lchf men jag vill ju minska i vikt med! :(

Någon som har tips eller ide'er??

Lurtz
2

Det kan finnas väldigt många olika anledningar, du kan läsa denna artikel http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d716240b9cb462244070a52-olika-anledningar-till-att-man-inte-gar-ner-i-vikt#articles-1 och se om något stämmer överens med din situation, och sen återkomma om du har några fler detaljerade funderingar.

Zepp
2

Det har bara gått tre veckor ännu.. har du märkt någon förändring på aptiten?

Märkt någon skillnad på om skärpet sitter lösare?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Beyoncemia
0

Det som kan stämma in på mig är stress, är ganska stressad av mig…:(

Jo, de senaste dagarn har jag blivit mätt på mindre. Har nog minska lite i omfång, men inte så mycket.

Jag dricker en hel del kaffe med grädde i. Ska försöka minska ner på det. Men å andra sidan gör jag inte så mycket gräddiga såser. Blir ofta vitlökssmör på köttet istf sås.