lågkolhydratsFIKAsugna Boråsare
För alla oss som gillar lågkolhydratsfikabröd (ur min bakbok Baka med LCHF))
så har nu Byttorps finbageri börjat baka ur min bok och man utlovar fler sorter framöver.
Nu är det Choklad - mazarinkakan som står på menyn!
Fantastiskt att LCHF bryter sig in även på bagerierna!
Självklart är jag glad om nu någon tar illa vid sig av min glädje över detta, jag tjänar heller inte en krona på detta, endast glad att LCHF sprider sig även till dessa ställen.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF

Chokladmazarinkaka låter väldigt gott! Men är det mandelmassa i?
Har inte råd att köpa boken och titta själv..
Qui dormit, non peccat

Toppen!
Men … visst tar jag illa vid mig! Inte för att det går bra för dig, men vad är det för fasoner att bageriet inte betalar dig en procent av försälningen när de använder dina recept!
#1 Ja det är mandelmassa som man gör underdelen av.
#2 ha ha ha, jag är glad att de bakar och givit dem lov att baka fritt ur min bok mot reklam.
bara det att LCHF får ta plats på ett sådant ställe är ju kanon!
De bakar bröd också!
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Jag är så glad att jag bor i Borås och kan handla på Byttorps Finbageri. har alltid deras LCHG-limpa i frysen :) Utmärkt att rosta 2 skivor åt gången :)
Nu måste jag ju åka dit i morogn och handla lite fikabröd till helgen också!
*** Qui vivrqa verra ***
Spännande! Ska omedelbart åka dit o kolla läget. Eller åtminstone så snart nästa löning dimpt ner, för jag lär ju inte komma därifrån utan att ha köpt nåt 
Fast jag har ju precis köpt boken så du får en liten slant ändå, Mariann 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
inte ändå… Mariann har ju inte procent på konditoriet!
#5 Så gulligt av dig!
Hur det än är är det ju billigare å baka själv ur boken, men lat är man ju ibland