Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 9021 ggr
Valdy
0

Diet-vad betyder det?

Nån som vet vad ordet Diet betyder? Definitionen av ordet alltså…

Man ser lite överrallt nu om folk som gått ner i vikt utan att följa en diet…det står helt på viktklubb.se

Utan dessa männikor har bara lagt om sin kost helt och börjat träna…men är inte det att följa en diet??

per.andersson
0

Diet betyder kosthållning och det är svårt att inte ha någon kosthållning

**
Diet** eller kosthållning är en beteckning på en persons samlade kostintag och matvanor. Ofta används begreppet diet som en beteckning på innebär att någon anpassar kosten eller utesluter saker ur den av exempelvis etiska skäl, religiösa skäl eller av hälsoskäl. Dieter kan till exempel vara fria från socker, animaliska produkter, mjölk, gluten mm. Många dieter är en del av bantning, medan andra är tänkta att utesluta allergiska reaktioner, vara diabetesvänliga eller kompensera för ett sjukdomstillstånd.

Orsaken till att man väljer en viss typ av kosthållning skiljer sig mycket, men en del av orsakerna är:

• Religiösa bestämmelser
  • Religiös tradition
  • Politiskt ställningstagande
  • Personligt engagemang
  • Medicinska orsaker
  • Mental övervikt
  • Medicinsk övervikt
  • Etik och moral

LCHF @ Google+
Riktig Mat - LCHF
https://plus.google.com/u/0/b/107776422766563650882/

Valdy
0

Det var väl det jag trodde. =)

Viktklubb tror väl att dom värvar mer medlemmar om dom säger att det inte är en diet utan allt man behöver göra är att ändra sin kosthållning.

Känns lite som byråkratsvenska, en sak har flera betydelser beroende på hur man vrider och vänder på det å oftast till sin egen fördel…

Tack för svaret!

Lilltilda
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flört

~God loves you, and I´m trying! ~

Valdy
0

Skrattande

Marianns LCHF Mat & bak
0

Ha ha

Den bilden lånar jag till bloggen!

dufva
0

Jag tycker diet är mer negativt laddat

Känns som nåt man nästan gör under pistolhot Obestämd

Kost däremot låter nyttigt kul och hälsosamt.

Med den definitionen så är alltså LCHF helt klart en kost Skrattande