Orkar inte äta.
Min aptit är halvdan, orkar inte äta. Känns som allt jag stoppar i munnen kväljer mig.
Käkar ingen frukost, ingen lunch. Dock har jag jämt med ett eventuellt mandelbröd som jag kan knapra på under dagarna.
T.ex för att få i mig stekt ägg måste jag ha på antingen lite ketchup eller den dära hambörjedressingen. Kokta ägg är just nu omöjligt. Majonäs lika så.
Det känns en aning surt att det är så här, eftersom min fakirperiod gick ganska bra.
Jag är liksom inte ens sugen på mat, men kroppen reagerar. Trött och seg.
Detta är ingen fix idé för att tappa ännu mer vikt, jag vet att detta i längden är skadligt och misstänker att jag kanske ligger mellan 800-1000 kcal per dag, och under 20 gram carbs, antagligen mindre.
Jag brukade vara matglad, men efter fakiren känns det konstigt att käka mat.
Kan ju tillägga att jag verkligen inte har anorexia då tanken på mat inte äcklar mig osv, jag saknar bara som sagt ork till att äta.
Är inte egentligen inte ute efter råd eller hjälp, utan mer kolla om någon har varit med om liknande och vart det tog dom.

Jag har varit med om nåt liknande när jag har ätit för lite under en period. Till slut vill jag inte ha mat längre, blir närmast illamående vid blotta tanken, och har svårt att pressa ner något öht.
Lösningen för mig var att tvinga mig att äta fast jag inte ville. Efter några dagar med mer normalt matintag vaknade aptiten till liv och jag kom på att jag i själva verket var rätt hungrig!

Mnja.. riktigt så illa har jag nog alldrig varit.. men i början kommer jag ihåg att det hände att jag gick en hel dag utan att äta.. för jag blev ju alldrig hungrig snarare var jag lite illamående.
Kom på senare att det där illamåendet var på grund av för lite mat.. tvingade i mig och så blev det mer normalt sen.. antagligen en felkoppling i hjärnan?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag kan känna likadant om jag äter för strikt. Jag brukar få upp aptiten med kalla, krispiga grönsaker tillsammans med god, stark ost.
Känner igen mig jag med. Löste det också med att tvinga i mig mat 3 ggr/dag. Grillade kycklinglår och åt för det krävdes salt och kryddig mat för att det skulle vara gott. Och så åt jag kalla grönsaker . Efter 1 vecka släppte det.
~God loves you, and I´m trying! ~
Grillade kycklinglår.. sure det är mest garanterat glutamat på men fan vad gott det är.
om man grillar själv, som jag tycker det verkar som # 4 menar är det nog ingen glutamat, eller behöver iaf inte vara det!

Oandrasidan så lär Glutamat öka aptiten.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Som Aniara beskrev det har jag också känt, om jag håller upp för länge mellan måltiderna så tappar jag matlusten och mår illa - då är det svårt att äta något men om jag tvingar mig, så blir det normalt igen.
Därför är jag numera noga med att inte hoppa över måltider och att äta regelbundet, hellre små saker än t.ex. 2 stora måltider.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#5: Jag grillar själv i ugnen. Köper såna frysta råa kycklinglår som jag tinar, , lägger i långpanna, penslar med smält smör eller olja, saltar och kryddar med valfria kryddor (ofta indiska kryddor) innan jag steker/grillar dem i 225 grader i ca 25-30 min. Provskär i den tjockaste biten och kolla att köttsaften är klar utan röda inslag. Färdigt! Mumsigt och helt underbart gott att tugga på och man kan göra dem precis så glutamatfria som man bara vill eller inte vill 
~God loves you, and I´m trying! ~
Välkänt trick på restuaranger för att hålla igång aptiten är att fokusera på syrliga saker, det stimulerar aptiten.