dricka vatten-tips?
Hej allihopa!
Är inne på min andra vecka med LCHF och införskaffade mig igår kokosolja. Hivade glatt i ganska mycket i äggmjölken - och nu verkar det som om jag är en av dem som behöver lite tillvänjningstid, för spy-kaskaderna var ett faktum imorse! Huvaligen. Jag har nog förlorat mycket vätska, och hela dagen har varit galet mycket uppochner.
Förut har jag ätit mycket grönsaker och på så sätt fått i mig mycket vatten, har sällan "gått in för" att dricka, bara när jag varit törstig. Nu måste jag ju ändra på det. Vad är era bästa knep för att få i er tillräckligt med vatten? Och kan man få låg energinivå av att dricka för lite?
Linnéa
Att dricka för lite är inte bra. MEN din kropp vet troligtvis när den är törstig.
Men man borde nog få i sig i alla fall 1.5 liter vätska om dagen.
Fyll på en 1.5 liters och se till att den blir tom under dagen?
Blanda med saft eller citron.
Alltså fun light stevia typ.
Behöver du vätske ersättning så är sockerfri buljong ganska bra har jag förstått eller salt i vatten men det är ingen höjdare.
Tack, jag får se till att börja bära runt med en flarra, alltså! Dock inte med stevia eller funlight, nu i början försöker jag undvika ALLT som eventuellt skulle kunna trigga igång ett sötsug… :)
Ta ett par ordentliga glas med vatten på morgonen och förmiddagen och drick till varje måltid. Det brukar vara lagom.
Jag tycker det hjälper att dricka bubbelvatten. Soda streamer är bästa investeringen då får man bara bubblor i kranvatten, inget annat. Det hjälper mig att dricka mer.
Vill du ha i dig salt så ta en sked med torrt salt och lägg på tungan. Skölj ner med vatten. Då slipper man smaken.
Ja, Soda Streamers är bästa grejerna! Ska börja använda den mer, helt enkelt :) Tack!
Jag har en saltströare stående nära mig och tippar i en eller två "strösslar" i mitt sodastreamvatten lite då och då, det smakar inte så mycket. Jag har svårt för mycket salt i maten så detta är ganska bra sätt för mig.
Soda streamen! Används varje dag här!
Ta lite lime eller ett hallon i glaset så blir det lite festligt.
Ett annat tips med soda streamern är att ta lite smaksatt mineralvatten i ett stort glas och sen fylla på med eget bubbelvatten. Smakar godare än direkt från flaskan tycker jag.