Nybörjare LCHF behöver råd!
Hej! 
JAg är helt ny på det här med LCHF-kost. Mitt mål är att gå ner ca 12 kg till min målvikt 60 kg!
Tidigare har jag testat massor av olika dieter o visst har jag gått ner i vikt, som närmast har jag varit när jag vägt 63 kilo. MEN det problemet jag har är att jag är superstrikt i veckorna och sen hetsäter jag hela helgen bara för att jag "är värd det" efter att ha varit nyttig i veckan. Detta är inte längre hållbart, har märkt att jag är sockerberoende och ser typ LCHF som den sista utvägen fungerar inte detta vet jag inte vad jag gör…
så till er som är lite mer rutinerade LCHF-anhängare har jag några frågor;
1 - Tidigare,med kolhdrater i kosten, har jag ätit var tredje timme, men innebär LCHF att jag i princip kan äta 2 måltider per dag o ändå hålla förbränningen igång? För en kolhydratätare går ju förbränningen och blodsockret ner om man ej äter regelbundet, men vad jag förstår? så händer ej detta för en LCHF:are då energin iställett tas från fettdepåerna?
2 - Kan jag träna 3-4 gånger i veckan och orka med det, trots att jag ej äter mkt kolhydrater?
3 - sockerersättningsprodukter så som hermesetas innehåller kolhydrater? trots att de innehåller ca 0 kcal, hur kommer detta sig o ska jag isf räkna in det i mitt dagliga kolhydratintag? förstår inte riktigt…
4 - började med Lchf igår och kände mig helt svimfärdig på jobbet, varför!?!
5 -Lite nybörjartips, någon!?
Är jättetacksam för alla svar jag kan få! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1. Med LCHF så höjs inte blodsockret mer än marginellt, därför sänks det inte heller. Det finns de som bara äter en gång om dagen, sk periodisk fasta. MEN äter man färre gånger måste man se till att få i sig allt man behöver då, annars börjar man må dåligt. Så det beror på hur mycket man kan stoppa i sig per måltid.
2. Ja. Under omställningen känns det trögt men sen går det hur bra som helst.
3. Du räknar bara med sockerersättningsprodukter som har ett kolhydratinnehåll, strunta i kcal. Eller strunta helt i sockerersättningsprodukterna…
4. Din kropp är inte van att använda fett som bränsle, därför mådde du dåligt. Det tar ca två veckor för hjärnan att lära sig så räkna med minst den tiden innan du mår ok. För musklerna tar det längre tid.
Du kommer inte må skräp hela tiden, det blir långsamt bättre men de två-tre första veckorna är kämpiga. Drick mycket vatten, ät ordentligt även om aptiten försvinner eller du blir illamående och glöm inte att få i dig salt. Det försvinner mycket sånt och det behöver då ersättas. Glömmer du det mår du ännu sämre.
5. http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d712ed6b9cb46221d04501b-vanliga-fragor-svar

5. Ät lagad mat vaje måltid!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
tack så mycket för svaren! jag lär säkerligen återkomma med fler frågor framöver,hehe
1 - Ät när du är hungrig men inga kolhydrater.
2 - Ja, det kommer förmodligen att kännas lite trögt, framför allt första veckorna och sen tycker jag att det fortfarande är lite längre startsträcka men när man väl kommer igång så kan man hålla på hur länge som helst.
3 - Skit i sockerersättning men om du måste, använd stevia eller sukrin.
4 - Din kropp måste ställa om sig och börja förbränna fett i stället för kolhydrater, det tar ett tag. Inget farligt, bara jobbigt. Håll ut!
5 - Att du hetsäter på helgen kan jag inte riktigt relatera till…men hetsät LCHF då om du måste. Du kommer tröttna på det till slut. Du kommer inte orka äta lika mycket som om du hetsäter kolhydrater. Att hetsäta kolhydrater på helgen och äta en massa fett i veckorna, det är ju inte bra alls, då kommer du nog gå upp i vikt istället. Då tycker jag du ska låta bli "LCHF" för då blir det som sagt helt fel. Dessutom kommer du inte att må bra och det är hela tanken med LCHF.
Lycka till!