minskad sexlust?
hejsan hoppsan!
undrar bara om det enbart är jag som har märkt en minskad sexlust i början? har lchf i 1 vecka nu och lusten har verkligen minskat! inte så att ja inte vill längre men jag har blivit "petigare" 
någon annan som märkt samma sak? och kommer det att vända?

Jag känner det tvärtom! Min sexlust har ökat! Fettet smörjer alla hormoner vi har i kroppen och det känns så bra!
Jag är nog mer åt det andra hållet, det har ökat istället. Ja inte dom första veckorna för då var jag illamående och trött men nu.. maken är nöjd. 

så det e bara i början? man kan ju hoppas :D

Samma här, ökad sexlust, och potens

Ja men inte på grund av maten utan på grund av att det gör för ont i min rygg
innan jag blev sjuk så var den nog som vanligt. Min älskling har däremot fått ökad lust till min lycka
tråkigt bara att det gör så forbaskat ont i ryggen 

Hmm… oförändrat i mitt fall. Tror jag…. 
I mitt fall oförändrat men jag mådde inte dåligt i början,inga omställningsbesvär alls.
Om man har kraftiga omställningsbesvär är det väl inte konstigt att man inte är så sugen….
http://www.winthers-skafferi.se/
Min försvann helt! Puts väck borta! Det spelade inte någon roll HUR mycket huvudet än ville, kroppen var totalt "död" för beröring.
När jag gick över till en kolhydratrikare kost kom lusten och kroppens känsla tillbaka igen!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Jag hade en omröstning om saken här:
Minskad sexlust av fettsnål mat?
Åtminstone bland läsarna verkar effekten av LCHF vara positiv i längden, även på det här området.
Hur menar du med "i längden"? Inget jag har märkt i alla falll… 

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Hur mäter man det?
svårare på kvinnor antar jag 
(skäms för min icke rumsrena humor och fantasi)

jag kan tänka mig att kroppen går på helspänn nu eftersom jag lagt av med kolisarna o får väl i mig ung. 10-15 g/dag vilket JAG tycker e bra
Så det kanske handlar om att låta kroppen komma i balans o sen börja undra varför och vad som är fel?
lite OT men är det någon som blivit lättirriterad, nedstämd och rastlös iom lchf?
#12: Hur just DU reagerar kan ingen svara på. Det får du upptäcka själv.
Jag märkte sakta, sakta att min lust och ffa känsla försvann. Jag kopplade aldrig ihop det till LCHF tills jag upptäckte att allt kommit tillbaka (och lite till
) efter en omläggning där jag drog mig mot GI.
Jag upplevde aldrig några större övergångsbesvär så det kan inte heller ha varit "boven i dramat" för mig.
Jag blev nedstämd av LCHF, men det dröjde väl ungefär 4-5 månader innan det gick så långt att jag reagerade själv. I början vad jag sprudlade glad och energifull! Kändes som jag verkligen hade hittat rätt i livet. Idag inser jag att jag verkar tillhöra den kategorin människor som behöver ligga högre i kolhydratintag än vad LCHF förespråkar, dock inte frossa i dom. Jag ligger fortfarande betylig lägre än vad Ulf B & Co förespråkar. 
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

jag tenderar till att bli nedstämd av förändringar, har haft problem me Depression i några år och har nyligen slutat medicinera, så jag antar att en förändring kans påverka. Får helt enkelt vänta och se! Ge upp gör ja inte än! 
Sexlusten har minskat något för min del. När jag åt kolhydratstinn mat kunde jag få akut sug på kolhydrater och även starkt sug på sex. Nu är suget avsevärt mindre både vad gäller kolhydrater och sex - något samband?

Ingen sexlust och annorlunda orgasmer om jag smeker mig trots allt. De blir stötiga - inte som vågor tidigare. Svårt att förklara haha
Mår bra av kosten och är pigg och glad. Klagar inte. Är singel så avsaknad av sexlust ställer inte till något. Men är van vid att onanera minst 2 ggr per dag så det gäller att hitta en ny hobby.
Tränar istället.
Helt klart minskad sexlust. Jag har kört LCHF i två veckor nu och har nästan helt tappat sexlusten. Känns sådär faktiskt. Hoppas det går över.
Jag har ju inte onani som hobby men ändå 

#17 Man ska ha som hobby det som är skoj 
Fortfarande ingen direkt sexlust. Men inget jag saknar.

Min sexlust har minskat, eller jag kanske ska uttrycka det så att det krävs lite mer för att få mig på fall
. När jag äter mer kolhydrater så ökar den "omotiverade" sexlusten.
Men när jag väl kommer igång är det ingen större skillnad.

Ökad sexlust här. Hoppas det håller i sig…
Min pojkvän och jag bestämde oss för att börja med LCHF, nu har det gått en vecka. Jag har inte kunnat skärpt mig, tyvärr. Men ska försöka igen men för min pojkvän har det gått kanonbra. Förutom på en grej, han har verkligen noll sexdrift. Och innan hade vi sex ungefär 3-4 gånger i veckan (vi har inga barn ;P) och det tycker jag verkligen.. är jobbigt. Ingen här som har några erfarenheter av detta och har några tips? Bara att vänta ut det, eller vad ska jag göra?
Kanske inte låter som en sånt stort problem, och det har ju bara gått en vecka men jag tycker det är jobbigt. Har inte världens bästa självförtroende så självklart så börjar det ju spöka i mitt huvud att det är mitt fel.
#21 Kanske är det bara omställingen? I så fall kommer det bli bättre om nån vecka eller så. Annras kan det kanske vara det klassiska; att han äter för lite så han blir trött och orkeslös. De allrs flesta brukar märka tvärt om nämligen fast inte på en gång förståss. Det finns en väldigt rolig tråd i ämnet: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d7132c9b9cb46223904a529-manligare-med-lchf
Dessutom, ni äter väl inte sojaprodukter (sojasås räknas inte)? Soja innehåller fytoöstrogener som dämpar testosteronet och därmed sexlusten…

Som ni ser så är många med minskad sexlust i omställningsfas men vänta ni bara! ;)