Grekisk röra till kycklingfilen ...
I receptet kallades det för 'sås' men jag föredrar 'röra' eftersom det blir tjockt … hursomhaver, det blev riktigt gott eftersom jag var tvungen att hitta något till de tråkiga kycklingfileerna som Jean-Pierre envisas med att köpa 
Det skulle nog bli gott att skära ner köttet i röran också och äta det på riktigt krasiga salladsblad 
Grekisk 'sås' utav citron, kronärtskockor, feta, oliver och oregano
1,5 dl olivolja
3 msk färskpressad citronsaft
2 msk rivet citronskal
3 krossade vitlöksklyftor
1 liten skivad charlottenlök
1 msk av vardera färska, skivada oreganoblad och persilja (har båda som växer utanför huskvisten)
225 gr kronärtskocksbottnar - frysta, tinade och avtorkade, och skurna i mindre bitar - (jag köper inlagda i stor glasburk så tog dem)
Kalamataoliver - åtminstone 8, halverade - jag hade bara nicoise oliver så tog 16 eftersom de är så små -
1,5 dl smulad fetaost
Salt, peppar
Blanda ihop olivoljan med citronsaften, rör sedan i citronskal, vitlök, lök och oreganoblad.
Vänd i kronärtskocksbottenbitarna, oliver och fetaosten. Peppra … kolla salthalten, kanske räcker på grund av fetan.
Vänd i persiljan. Låt stå i rumsvärme och dra så att smakerna blandas ordentligt.
Vi åt detta till grillad kycklingfile.

Mmmmmm! Bara att läsa receptet fick snålvattnet att rinna till. Ska prova snarast :)
….låter ljuvligt, åt också kyckling till lunch men med broccoli och tomat i ugn med hackad basilika^som även den fick knapras till i smörsåsen.