Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2869 ggr
Karin20
0

Förslag Stockholm 2 juni

För alla som inte är med på konferensen och för alla som är med på konferensen.

Denna picknick som vi pratar om. Mitt förslag är att vi träffas på kvällen den 2 juni och grillar och har trevligt. Dessutom kan vi bjuda in talarna och kunna diskutera mera om dom vill! Vi bjuder dom på maten!

Jag som inte är med på konferensen erbjuder mig att handla. 

Var, jag vet inte. Söker just nu efter grillplatser för att hitta något att föreslå. Inte Djurgården för där kommer det att krylla av studenter och annat påverkat folk en lördagkväll. 

Kan det vara något?

//Karin

zeretki
0

Bra tanke!

Margareta
0

Absolut vi är helt barnfria den lördagen och kan gärna stanna!

Numer pensionär i Nynäshamn

[Saiva]
0

Jättebra tanke! Jag är inte heller med på konferensen så jag hakar gärna på och handlar om det går bra. Mindre att bära per person om vi blir många Glad

Ulf-S
0

Jag bor nära Hälsans hus och kan kanske haka på.

Vita bergen ligger ju i närheten, men där kanske det är fullt med folkölsfyllda tonåringar en lördag…?

Margareta
0

Vita bergen låter mysigt tycker jag som bott 7 år på Söder i min ungdom (Hornsgatan vid Mariatorget), men jag vet inget om lördagsfyllan numer…

Bengt-Olov
0

Margareta vet inget om lördagsfyllan numer…Oskyldig. (Bara skoja' med dig…) Jaja, vitabergsparken låter bra tycker jag, om det inte finns någon trevlig parksnutt t.o.m. ännu närmare!?

Kanonbra förslag hur som helst om kvällsgrillning! Inte minst att bjuda in talarna. Kanske i alla fall NÅN av dem har tid och lust… OBS Det är EM-kvalfotboll Danmark-Sverige 20.00 med matchstart 20.00. (Antar att jag inte är ensam om att krampa mig fast vid detta jägarsubsitut… Fast jag kan inte se att nån kanal sänder. Men det måste väl nån, annars #&¤§.)

Margareta
0

Ersta har en vacker park, men jag vet inte om vi är välkomna där… ev finns något kring Norska kyrkan som är helt nära, men annars vet jag faktiskt inte… Vita bergen är trots allt rätt nära.

Björns trädgård vid Medborgarplatsen brukar ju vara full av A-lagare… Mosebacke kanske inte tillåter "medhavt" vad vet jag?

Karin20
0

Jag har frågat stadsdelsnämnden om Vitabergsparken, Ersta tror jag vi stör och Mosebacke tillåter som sagt inte medhavt.

Och eftersom jag inte fått något svar från Katarina-Sofia ännu och intresset verkar rätt svalt, föreslår jag att vi träffas i höst i stället och den här kvällen går ned på stan och "Smakar på Stockholm", 25 kr per provsmakningstallrik, det finns massor, gratis uppträdanden i Kungsan och sen går jag hem och tittar på fotboll, tant som jag är. Jättekul!

//Karin

anki1
0

tyvärr kan jag inte vara med då. fast jag gärna vill, men jag är bortrest då. Kan man göra en till senare i sommar oxå för oss som inte kan den härgången??

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Margareta
0

Min man har påmint mig om att vi redan är bjudna på en grillfest den kvällen, så det passar mig bra att skjuta på det.

Bengt-Olov
0

Bra initiativ ändå, Karin… Gärna någonting senare i höst, om inte förr. Fast NÅGON liten sammankomst i samband med hälsokonferensen på lördag, måste det väl bli!?

Att vi äter medhavd LUNCH ihop, vi som vill prata ihop oss lite, är väl GIVET nu!?, hur många vi nu blir…

På eftermiddan/kvällen då? Det vore väl dumt om de som ändå VILL och KAN, gör det!? Grillningen kan vi väl nästan glömma nu ändå, antar jag!? Vädret ska ju heller inte vara så klämkäckt några dagar framöver… Fast har de inte haft fel förr? Nåväl, nån form av matsäck på e.m/kvällen också, kanske, och varför inte något som SKULLE KUNNA grillas, om någon öppning skulle ske för det!? Det är mitt förslag. Någon som hellre går ut och äter? Å vilka är ö.h. intresserade för en träff även på e.m./kvällen? En träff även då kanske förutsätter att folk anmäler sitt intresse för det här. Mig kan ni räkna med, i alla fall fram till 18.30, sen är det ju matchen som gäller…

[Saiva]
0

Ok, då åker jag upp till föräldrarna å hälsar på istället…

Bengt-Olov
0

Flyttar upp den här tråden. Det är ju snart lördag…

Alla Stockholmare (med sikte att bli med i någon sorts Stockholmsgrupp, eller hur det nu är tänkt…), och som har mat med sig och vill luncha ihop på hälsokonferensen, gör ju bara det. Förslagvis genom att söka upp Margareta (det är väl OK?). Alla vet väl hur hon ser ut!?

Stockholmare som även vill träffas efter konferensen, kan väl meddela sitt intresse av det redan här och nu…

zeretki
0

Jag inser att jag inte talat om att jag inte kan komma på lördag. Dvs, jag emailade Bo men sen var jag så deppig att jag "glömde" att tala om det för er.  Gråter

Dels är det pga pengabrist men också för att jag insåg att jag har tenta på lördag… Gråter

Nu hoppas jag på en Hälsokonferens i Göteborg nån gång… Eller fler i Stockholm, så kan jag få träffa lite roligt folk.

Margareta
0

Haha… jag HÖRS om ni inte ser vem jag är… pratglad till tusen…, min man är med och han har ledarhund.

OBS….. MAN FÅR INTE HÄLSA PÅ HUNDEN…. trist men sant….