vad gör jag för fel ?
Har ätit lchf i flera år, gått ner i vikt och börjat fuska en del och gått upp igen.
Nu har jag inte fuskat en endaste gång på en hel månad, kört stenhårt och börjat träna ganska mycket. Går en timmes promenad varje morgon, tränar en del på gym och springer på löpband. 1 kilo har jag bara gått ner blir så besviken.
Jag har ca 10 kilos övervikt. Jag tror inte att jag gått ner något särskilt på måttbandet heller. Ska jag behöva minska på matmängden med, det värsta som finns är ju att gå hungrig. Funderar på om jag ska utesluta nötter och mejeri ett tag.
Ja, dra ned på nötter och mejerivaror. De kan hindra viktnedgång. Jag har knappt 10 kg övervikt och "vanlig" LCHF funkar inte för mig.
Nu försöker jag få igång viktnedgången (igen) med kött, fett, ägg, fisk, skaldjur och lite gröna grönsaker. Undviker mejeriprodukter. (och alkohol är uteslutet).
Lycka till!
Hmm….ligger nog mycket i att dra ner på mejeri och nötter. Ska testa det själv.Går inte heller ner ett smack!
Vi testar då! :)
Tänk också holistiskt; kropp och huvud hänger ihop och tankens kraft är stark. Fokuserar du hela tiden på hur lite du går ner i vikt så kommer det inte bli någon ändring. Visualisera istället dig själv smalare/starkare.
Jag har ca 6 kg "övervikt" och det är kilona närmast ens målvikt som är segast.
Lycka till!
Dessutom ger träning muskler som ju som bekant väger mer än fett. Börja mät dig?