3 v utan att gå ner i vikt
Hej!
Ni kanske är trötta på nybörjare som jag som frågar om viktnergång, men jag känner att jag börjar bli desperat…
Har kört i 3 veckor med lchf, utan att gå ner ett gram!! Äter jag för mycket mat kanske ? Eller ska man inte äta sig "normalt" mätt?
Äter jag för mycket / litet fett?
Hör andra som riktigt rasar i vikt med den här metoden, medan jag står still… Har ca 15kg övervikt som jag gärna vill bli av med. Har en gammal idrottsskada i foten som hindrar mig från att springa eller promenera längre sträckor. Så jag motionerar inte så mycket…
Äter kokt ägg m majonnäs till frukost. Ibland blir det turkisk yoghurt med bär oxå. Eller så äter jag keso blandad med vispgrädde.
Mellanmål blir ägg eller avocado eller creme fraiche m bär, typ lite blåbär. Eller en bit mozzarella ost.
Lunch blir det ofta kött eller lax med ex blomkålsmos och en smarrig sås till.
på kvällen äter jag rester ifrån lunchen eller en omelett eller stekt korv utan kolhydrater…
Tror kanske jag äter för lite fett… Behöver kanske mer bacon etc?
Tacksam om någon orkar svara 
Jättesvårt att säga vad det beror på. Jag har förstått att det är mycket fruktsocker=kolhydrater i bär, så det ska du nog undvika. Har även hört folk tipsa om att dra ner på mejeriprodukter om viktminskningen står stilla. Sen undrar jag om du verkligen behöver mellanmål på fm? Jag äter ett halvt paket bacon och ett ägg till frukost vid 7-tiden och står mig fram till lunch vid 12. Sen verkar det ju gå trögare om man inte har oändligt många kilon att bli av med. 15 är ju en del, men inte så vansinnigt mycket, om man ser sig omkring :) Själv har jag 25 kilo jag skulle vilja bli av med. Det är bara att testa lite här och lite där. Lycka till!