Göteborgsträff 15/4
I mars träffades 6 glada tjejer på Musses grillhouse på Kungsgatan i Göteborg.
Vi åt och snattrade om vartannat.Vi hade jättetrevligt!
Det var Effie,Yvonnel,LilliAnne,Sopproten,Seglarina och så jag .
Vi bestämde preliminärt en ny datum för en träff 15 april.
Några förslag på plats är:
Brobacka kaffestuga(finns räkmacka och ev sallad .)Naturskönt!
Fars Hatt Kungälv söndagsbuffe
In Contro,Göteborg
Gothia Tower,Göteborg
Slottskogen,Blå bandet eller picnic!
Vad säger ni!Fler förslag!
Fler som vill hänga på våra träffar?
mvh
Anki
Hallå dår!
Så kul att det äntligen kommer i text, jag ska vara på Stenmässan som funktionär både lördag och söndag men söndagen ska jag ha det sena skiftet så om vi inte är för långt bort från Valhalla Sporthall så kan jag vara med på lunchen ändå.
För min del borde det bli antingen Gothia Tower eller In Contro eftersom båda är ganska nära.
Passar på att rekommendera er att besöka Stenmässan, det är en tradition sedan mer än 20 år att den infaller veckan efter påsk. Det kommer en hel massa utställare dit i år och det är alltid ett stort och trevligt tillfälle, väldigt mycket smyckedetaljer brukar vara med.
Om ni vill söka på nätet så gå in på Stenmässan Göteborg.
Hej Yvonnel!
När börjar ditt sena skift på söndagen?
Gothia eller In contro passar bra för mig.
Seglarina borde vara intresserad av smyckedetaljerna på mässan.
Vi kanske kan gå dit hela högen efter att vi har lunchat..Om vi nu blir några stycken vill säga.
Jag vill att det inte är för långt bort - jag måste kolla en grej på jobbet, om det funkar, så snart som möjligt efter det är klart och jag vet inte när. Förmodligen inget problem, men jag vill inte lova att åka iväg långt. Hänger gärna med på Gothia eller In Contro, och gärna Stenmässan också, så länge jag hinner till kören 18.30.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Stenmässan på söndag har öppet kl 10 - 16 och jag har senast skiftet så om vi träffas på matstället vilket det nu blir så kanske vi kan gå gemensamt dit ca kl 14 eller så gör vi maten efter-detta gällde söndage men på lördagen går det ju också, jag jobbar då 12-14, tänk lite och meddela vad ni tycker.
Tyvärr är jag inte hemma då men jag hoppas ni får kul.
#5 Synd! Du får hänga på nästa gång istället!
Vad kul med stenmässan. Jag har varit på den några gånger, men det var längesedan nu. Sist vi träffades var jag lite tveksam om jag skulle ta mig tid till nästa LCHF-träff eller stå över. Plötsligt slapp jag välja. Ett 2,5-årigt barnbarn behövde passning just den söndagen.
Jag kommer igen nästa gång. Ha det så jättetrevligt.
Så kul för dig, att ha barnbarn menar jag, men jag kommer också ganska snart att få ett sånt, i november om allt går bra.
Hoppas att det är fler som tittar in här på tråden och berättar hur dem tycker att vi ska göra.
Puff på tråden!
Café Kosmos ska ni träffas på! LCHF kost numera, strikt LCHF kost!
Jamen hörrni, vi har ju inte bestämt vilken rest. vi ska träffas på, om vi ska det eller om vi riktar in oss på Stenmässan bara.
Hej igen!
Jag såg att Incontro har söndagsbrunch fr.kl.11.30-16.30.
Vi kunde kanske träffas vid 12-halv ett och äta där sedan gå gemensamt till stenmässan och titta.
Cafe Cosmos kanske vi kan ta nästa gång..
Hej på er
Jag måste erkänna att jag (med min mycket snåla ekonomi) är mest intresserad av stenmässan. Men jag kanske kan komma och titta på när ni äter "färdigt".
Var ligger utställningen? Jag kan vara på Nils Erikssonterminalen e ex 13.35 på söndag.
Seglarina
Alla är visst inte så intresserade av restaurangbesök, för min del så avstår jag gärna eftersom jag vill ha lite pengar över till stenar. Jag jobbar både lörd och sönd 14-16 på mässan.
Monika, mässan ligger vid Valhallabadet, Valhalla sporthall, "baksidan" av Scandinavium. Lite osäker men tror att spåvagn 4 mot Mölndal går den vägen. Annars är det inte jättelångt om man har friska ben och glada fötter.
Jag har haft strul med datorn och var på väg att ge upp när det nu plötsligt funkade igen, hoppas det håller i sig.
Hoppas vi ses på "Internationell Mineral och smyckestensmässa".
Jag kan också vara i Göteborg 11.35 om det passar bättre.
Seglarina
Yvonnel! Vad hör jag! Barnbarn på gång? Fantastiskt! Jag har nu tre stycken.
kramar
Penny
Oj! Jag satte plötsligt ihop 2 och 2. Det är på söndag vi ska träffas. Jag har en sjuk katt hemma med tratt på huvudet som hon hatar. Hon får bara avvara den när jag har uppsikt över henne. Därför vill jag tala om att jag är lite osäker på om jag kan komma, vill gärna hålla äöttet i alla fall tills jag ser hur detta utveclkar sig. Vill inte att hon ska behöva ha kragen på hela dagen mens jag är ute och förkustar mig.
Men jag återkommer.
Det blit så att jag stannar hemma från träffen i morgon. Behöver vara hemma med katten och fixa en del saker. Hoppas ni har det trevligt även utan mig 
OK, vad är det som gäller? För mig är det viktigaste att träffa trevliga kif-are; mat kan jag äta hemma . när och var ses vi?
Effie, vad jag begriper så har den ena efter den andra hoppat av. Jag ska vara på Stenmässan 14-16 och om du sms:ar mig eller ringer utifall att jag återigen får trubbel att komma in på Kif så att jag inte får ev. meddelande. Så hör av dig om du vill träffa bara mig någonstans. Kanske Helga61 vill höra av sig också?
Ok. Jag skjuter gärna på alltihop en vecka eller så, för det här här blivit en stressig helg. Även om det vore kul också… Men vad säger ni andra o m nästa helg?
Jag tycker att nästa helg låter mycket bättre.
Vi har precis fällt en stor björk här hemma.Vi skulle behöva hjälpas åt hela familjen för att ta hand om den.
Ska vi ta söndag nästa helg istället?
mvh
Anki
Hej,.
Har precis blivit medlem så detta har jag ju missat - kanske en annan gång.
#22 Helga
Så synd att jag inte visste att du hade en björk, eller flera kanske, jag skulle så gärna vilja ha lite björksav. Både för att smaka själv och för att jag har släkt och bekanta som är pollenallergiska och just björksav ska kunna hjälpa mot det. (Jo jag vet att det är sött).
Men till kommande helg kan vi träffas på en lunch om det är fler som vill det.
#23 stina borg
Trevligt att vi blir fler hela tiden, välkommen att vara med oss om du inte bor längre bort än att du kan.
PUFF!!!!
Hur blir det, ska vi träffas på söndag?
Puff ja!
Jo jag tycker att vi träffas en stund på söndag.
Frågan är bara när och var.
Cafe Kosmos eller Incontro(finns brunch på söndagar)
kl.14.00?
//Anki
Kosmos tycker jag, kan vara skoj att kolla om dem "håller måttet". Det tycker jag knappt att Incontro gör om dem inte har ändrat sig det senaste året.
Hittills har vi bara haft full pott på Park Aveny, med det menar jag att förutom fullt med fantastiska godsaker av hög kvalitet som passar oss så var priset i förhållande till utbudet mycket modest.
Så vad sägs om att göra Park Aveny till vårt stamlokus?
Hej
Jag kommer inte. Jag har drabbats av en enorm sorg som har totalt har slagit undan benen på mig. Är väldigt försiktig med vad jag företar mig. (Har dessutom inga pengar då jag laggt ut en hel den på sjukvård till min katt) Han lever inte längre och jag vet inte vad jag ska ta mig till i min sorg. Han var mitt livs kärlek.
Har just skrivit en text för att uttrycka min tacksamhet och sorg.
Lovsång till en älskad vän
Du tog mitt hjärta och höll det i ett fast kärleksfullt grepp,
från den första stund du blev medveten om livet och världen.
Du visade med hela din lilla kattungekropp att du valde mig till din matte
och med fullständig tillit visade du din kärlek.
Att du inte skulle fortsätta att leva med mig var otänkbart.
Du bar mig på dina smala skuldror i hela ditt sjuåriga liv.
Skänkte mig tröst i mina sorger och var min livvakt och glädjekälla.
Inget fanns så underbart som att komma hem och se dig komma skuttande mot mig
och känna din kropp stryka sig mot mitt byxben.
Du skänkte mig det största som finns, villkorslös kärlek.
Jag kan bara hoppas att jag kunnat återgälda något av allt du gett mig.
Nu är du borta och livet har mist sin mening.
Saknaden är oändlig och kommer att vara till evigheten.
Om tillvaron är så beskaffad att vi kan mötas igen,
vill jag att du ger mig en hint när vi ses.
Min älskade, vackraste, klokaste, kärleksfullaste Felix
27 Yvonnel-Då tar vi Kosmos-ligger det på Kungsgatan det också?
Incontro har jag aldrig varit på så jag har ingen åsikt i frågan..
Jag tycker att vi tar Park aveny nästa gång.
#28 Seglarina Åh så tråkigt!Jag känner verkligen med dig.Jag är ju själv kattägare och har förlorat flera katter.
Vad var det som hände?Blev han sjuk?
Ja, Helga, han hade canser. Fick inte veta det förrän i måndags. Jag har varit rädd fär trafik och räv, men så var det canser. Han kunde inte gå så jag tog honom till veterinären och vi fick åka direkt till Blå Stjärnan där han fick sova över. På förmiddagen ringde dom och sa att dom tagit ultraljud och sett att buken var full av svulster, förmodligen metastaser i hjärnan som gjorde att han ragglade fram. Jag hade bara att åka dit och hjlpa honom att dö. Han fick ligga i min famn då dom gav honom en spruta. Det är så fruktansvärt, jag vet inte hur jag ska göra med nått längre, han var mig SÅ kär!
#30 Jag förstår.Hur går det med din andra katt?Den sörjer säkert också.
Kära Monika!
Beklagar sorgen att din vackra Felix inte finns mer.
Han fick ju ändå ett väldigt fint slut, i trygg kärlek hos dig.
Hoppas att det kan bli till tröst i tanken så småningom när den mest smärtsamma sorgen lagt sig.
Hälsa Saga också från mig.
Kosmos (V Hamngatan mellan Domkyrkan och Grönsakstorget), i morgon kl 14. OK
#28 Sorgligt att höra om din katt. Tänker på dig.
Då är vi hittills 3 fina tjejer som möts på Kosmos kl 14 sondag.
Tack! Saga mår nog ganska bra, bättre än jag i alla fall. Jag tror att hon var mer förberred än jag, hon och Felix har nog kommunicerat om detta tror jag. Men naturligtvis saknar hon honom. Hon tyckte väldigt mycket om honom precis som alla som träffade honom.
Ha det så bra i morgon, jag har totalt taffat geisten och ska koka pasta nu.
Yvonnel och Effie!
Då ses vi imorrn kl 14.
Seglarina! Nej koka inte pasta!Du kommer att ångra dig !Då blir det ändå värre….Ta ost eller gör våfflor med fiberhusk istället.Lägg på hallon och grädde ovanpå..
Egentligen behöver du komma ut och tänka på annat en stund…
Pepp pepp från mig
Tack för peppningen Helga, men det är för sent, jag är redan en fallen kvinna.
Köpte 4 chokladkakor och 1 liter glass på Torp i onsdags, blev bjuden av mina rara grannar på middag. Jag sa att jag inte hade några preferenser. Fanns bl pasta. I dag var jag på invigning på en Waldorfförskola, dom är inte rädda för spannmål dom, det bjöds på hembakt i långa banor. Så du ser jag är en fallen kvinna.
Men visst har du rätt, jag blir depprimerad av att äta kolhydrater och ändå gör jag det som tröst, underligt.
PS. Det är inte bara det att jag har sorg. Det är också så att jag inte har några pengar. Är tom skyldig veterinären för den första undersökningen. Han var inte glad kan jag säga.
DS

Seglarina! Då kan det ju bara bli bättre nu;-)
Du måste tänka så…..
Varje gång jag tänker på honom och att han är borta hugger det till i mitt hjärta. Det är så smärtsamt att jag inte fått behålla honom längre och att jag inte märkte att han var sjuk förrän det var alldeles för sent. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Lite tråkigt att du inte kan komma men det är ju förståeligt, hoppas att allt rättar till sig inom en inte alltför avlägsen framtid.
Även då matfrågan förstås.
Vi ska tänka på dig imorgon.
Hej alla!
Nu har vi varit och prövat den senaste LCHF-utbudet.
KOSMOS visade sig ju vara helt perfekt, det var så enkelt och ändå fint och väldigt gott. Dit får vi gärna gå fler gånger.
Vi var 3 tjejer och 2 av oss beställde hamburgare och det var en ordentlig bit nötfärs med sallad och gurka + 3 olika dippor.
Effie kanske själv berättar om sin beställning av kyckling, den såg också god ut.
Monika, vi saknade dig, nästa gång kommer du också med, eller hur?
Kycklingen? Ja, det var sallad som grund (rucola, spenatblad och vanlig sallad) med gurka, tomat och champinjoner. En bit kycklingfilé, varm, med ajvar på. En varm (eller åtminstone ljummen)röra, som visade sig smaka blomkål och ost. Och en kall dipp. LC var det, vad jag är mer osäker på är HF. Men gott var det. Och kaffe på maten, där vi fick grädde tjusigt sprejat i koppen, med sugrör (och det var grädde).
Även jag var nöjd med söndagens bravader.jag åt en burgare på grönsaksbädd tillsammans med en god blomkålsröra och tre olika dipsåser.Till maten blev det vatten. Därefter kaffe med en krona av vispgrädde.allt för 99:- . Bildbevis finns förstås! Det kommer lite senare…
Det var ju bra bilder, här kunde man inte förstora dem, på min dator iaf. bra för mig som inte är någon linslus precis. Annars såg ju maten bra ut ändå.
Ja Yvonne man får nog plocka fram förstoringsglaset!
Jag hade också tyckt att bildstorleken var bra om jag varit med, men nu tycker jag de är för små. 
Vi får försöka fixa större bildbevis nästa gång.