Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 818 ggr
Oluf-56a
0

Läkarbesök

Tänkte göra en hälsokoll, har inte gjort det på flera år.

Vad tycker ni att jag ska kontrollera?

zeretki
0

Kolesterol vore kul? Blodtryck?

kitabu
0

Först tycker jag att du ska kontrollera doktorn så han inte är avlönad av margarinindustrin.

zeretki
0

lol!!!

dufva
0

Jag anser att triglyceriderna och blodsockret är det mest avgörande vid en standardkontroll

Koll på dom värdena är ett direkt kvitto på hur din kropp mår.

I andra hand hur ditt HDL-värde ser ut. Det avspeglar hur benägen din kropp är att gå i inflammation..

Kolesterolet är helt oviktigt för din hälsa och är mera ett mått på hur angelägen din läkare är att få skriva ut ett recept..

korseett
0

be att få en fullständig hälsokontroll bara så täcker väl det de mesta

Besika
0

Smack-prov innehåller väl även levervärder, blodvärden osv, bra att kolla rubbet

Oluf-56a
0

Tack för tipsen, skall bli intressant att se vad det blir för värden.

Bengt-Olov
0

Bor du inte allt för långt ifrån Västergötland, skulle jag rekommendera att du gör din hälsokoll hos Calle Carlsson utanför Götene. Lite skrytsamt marknadsför han sig som det inte finns någon som har någon bättre utrustning för ändamålet, i norra Europa. Inte omöjligt att han har rätt. Även om han inte är någon riktig LCHF-are eller stenålderkostare själv (trots att han är granne och bäste kompis med Lars Wilson), så är han en riktigt reko läkare, och rolig. Mycket prisvärd är han, säger dem som har jämfört.

Margareta
0

Jag skall till Calle Carlsson veckan efter midsommar… det skall bli jättespännande…

Numer pensionär i Nynäshamn