Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 900 ggr
karinwallin
0

Deppig !!!

Undrar vad jag/vi gör för fel??????

Har ätit enligt denna modell sedan i påskas med resultatet att mitt humör blivit jämnare (mindre arg) och min pojke med en tendens till överaktivitet blivit lugnare. MEN vi har båda också tappat livsgjäldjen…… min pojke är inte glad längre utan väldigt låg och innåtvänd har även börjat kissa i sängen igen vilket han inte gjort på jättelänge. Själv är jag också jättelåg….. vet sedan tidigare att när jag uteslöt potatis så blev jag låg….. åt jag sedan en ordentlig middag med potatis så var jag glad igen efter ca 1 timme. Har tänkt att det kanske är en övergångsperiod vi måste över men nu börjar jag tvivla…. den känns väldigt lång…… Och det är jättejobbigt att se min pojke så låg och uppgiven inför så mycket som han aldrig varit tidigare (även om han är betydligt lugnare). Och själv känns det i och för sig bra att vara mindre arg MEN priset känns väldigt högt.

När jag läser om er andra hur bra ni mår så undrar jag om vi gör något fel.

Snälla är det någon som kan hjälpa oss??????

PaulaW
0

Jag tror att det är övergången som spökar för er. Kanske för snabb övergång? Annars så tycker jag, att när jag började äta omega 3 (fiskleverolja) så var det ett lyft. Jag skriver också upp på calcounter vad jag äter och får i mig. Har legat lågt på magnesium och B1, men äter tillskott nu.

Jag började med lchf som jag i och för sig numera har modifierad till mindre fett och med proteiner, i mars. Jag har haft riktigt rejäla lågperioder, har varit nästan gråten i halsen konstant periodvis. Men det har lättat nu. Framför allt gjorde omega 3 mycket vad gäller humöret.

Mervi
0

Omega 3 är jättebra mot nedstämdhet. Jag har tagit omega 3 hela tiden och mår bra. Inga direkta down-perioder.

Amiechan
0

Då den här tråden har blivit dubblerad låser jag för vidare kommentarer. Kommentera istället här!

Inlägget är låst för nya kommentarer