Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4832 ggr
smeo
0

Hjärt - lungfonden

Tv´n  står på medans jag grejar här hemma  så var det HJÄRT-LUNGFONDEN som ville ha pengar igen

jag blev så till mig      vi behöver ju inte forska längre när vi nu vet hur vi skall äta för att bota dessa sjukdomar

därför mailade jag dem 

kanske helt lönlöst   men jag fick skriva ut min frustration iaf      jag skrev bla att de tyvvär inte behöver forska längre utan istället lära befolkmingen att ÄTA naturlig mat.

Fler som vill skriva dit  ?

smeo
0

info@hjart-lungfonden.se

glömde skriva deras mailadress

smeo
0

Tycker ni jag inte borde ha mailat dem ?

Mervi
0

Om du kände för det så var det inte fel, tycker jag.

Wildrat
0

Det var jättebra att du mailade.

LenaKa
0

Det kan ju finnas en del hjärt/lungsjukdomar som trots allt behöver forskning… Och vet vi verkligen med säkerhet att lchf botar helt och fullt?

Om de får pengar kan man också hoppas på att de forskar på just lchf och hur det verkar på blodkärlen.

Men det är klart att det är bra att du mejlat, allas synpunkter borde vara värdefulla.

[vaargen]
1

Hur botar man KOL med lchf?

Eller förhindra hjärtinfarkter?

smeo
0

Kanske många borde maila dit o be dem forska på just  LCHF

Alfers
0

http://www.kostdoktorn.se/hjart-lungfonden-dumpar-becel

gammal nyhet måhända men dom följer garanterat debatten

smeo
0

O  tack  det inlägget hade jag missat.

konichiwa
1

Jag blir så trött på Hjärt och lungfondens tiggeri i TVreklamen. Och hur mycket av de insamlade medlen betalar de långa dyra tiggeriavsnitten?

Sindri
0

#8 skrivet av Alfers

Alltid något! Jag skrev till dem för flera år sedan och påpekade att jag tyvärr inte kunde stödja dem så länge de gav råd som var så felktiga och dessutom samarbetade med Becel. Det var främst en reaktion på deras Sundkurs som hålls av Maj-Britt Hellenius (och det vet vi ju alla vad den kan går ut på). Skickade även med en massa länkar från denna sida, Kostdoktorn mm.

Fick (såklart) ett svar som naturlgitvis var blaha, blaha. Tänkte länge bemöta det, men kände att det nog inte var så stor idé.

Men visst är det bra om många skriver och påtalar olika saker. Droppen som urholkar stenen……

odezza
0

#11 skrivet av Sindri

Alfers skrev sitt inlägg #8 i november 2009… men vi kan ju alltid hoppas att hen är kvar här och ser din kommentar…

Glad

"still lost in space and time"