Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 8095 ggr
[MissJitterbop]
0

Carb blocker, bullshit?

Såg en annons om ett tillskott som heter Carb blocker. Det minskar upptagningen av kolhydrater. Funkar verkligen detta? :S

""Hur fungerar Carb Blocker?" Effekten utav Carb blocker kan man beskriva som att den sänker GI i maten du ätit. Så man kan både äta Carb blocker ifall man äter en kolhydratrik måltid och vill gå ner några kilon. Och ifall man äter lågkolhydratskost eller GI och vill minska på den negativa effekten av en egentligen förbjuden måltid.

Det bästa är ju att utesluta kolhydrater ur kosten, istället för att äta tillskott. Men om man redan äter lowcarb, får man inte i sig några kolisar alls om man äter detta tillskott?

Har inga planer på att äta, men vart lite nyfiken om det verkligen fungerar :S

[Pennylane1]
0

det har varit uppe i omgångar här och den samlade åsikten har nog varit att det är struntprat. Sänker GI, ja om det är sant så hjälper det i vart fall inte LCHF:are eftersom vi ratar alla sorts kolhydrater och räknar dem alla lika. 1 gram kh är 1 gram kh liksom!

Paulun har ju börjat prata om LCHQ och menar att det finns högkvalitativa kolhydrater men… tja….

[MissJitterbop]
0

Sökte men hittade ingen tråd om det.

Mja LCHQ är jag skeptiskt mot… kolhydrat som kolhydratl….

JMW
0

Om du söker på "glucosanol" så finns massa trådar. Är väl ungefär samma tror jag.

[MissJitterbop]
0

Aha, då ska jag kolla. Tack :)

[Pennylane1]
0

här är en av trådarna http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d714001b9cb46222d055d5a-bantaxin-ett-bantingspiller-for-oss

ja inte med glucosanol detinlägget kom emellan!

[Pennylane1]
0

jag sökte på blocka kolhydrater och det kom en hel lista med trådar

Zepp
1

Carb & Fat Blockers

"Do they have side effects?

The FDA pulled several carb blockers off  the market in the '80s because they were deemed ineffective and consumers  reported side effects such as bloating, gas,  nausea, vomiting, and diarrhea. Even recent formulations have been shown to  cause these side effects; manufacturers claim that they are a sign that the  pills are working. Lovely.

Fat blockers can also cause cramping, gas and  diarrhea, but they have other side effects. Since some vitamins -- such as A, D, E, F, and K -- are fat soluble, the long-term use of fat  blockers can lead to vitamin deficiencies. In addition, some "good fats" that  are essential for overall health, such as omega-3 and omega-6 fatty acids, are  also blocked in the process."

http://www.askmen.com/sports/foodcourt_100/138_eating_well.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JAUS
0

Det finns faktiskt riktiga kolhydratblockerare, Glucobay är en receptbelagd stärkelseblockerare för diabetiker som förhindrar att stärkelse bryts ner till glukos. Den fungerar endast på stärkelse, inte på socker och bara delvis (all stärkelse blockeras inte), jag tar en tablett i sällsynta tillfällen då jag inte kan undvika att få i mig stärkelse (om jag blir bjuden på mat som innehåller lite stärkelse, t.ex. köttbullar).

Magproblem får man dock räkna med, men glucobay är på den fronten i alla fall bättre än xenical som jag tog för många år sedan. Fettdiarre är mycket värre än gaser.