Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 1477 ggr
gun92884
0

var är receptet på bbq baconköttfärslimpa

Någon satte in en filmsnutt där det gjordes en baconlindad köttfärslimpa men jag hittar inte receptet för jag kommer inte ihåg rubriken! Nu har jag alla ingredienserna men vill gärna se snutten en gång till …

Sammet1
0

Här är den.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

gun92884
0

Tusen Tack!

yvonnel
0

Jag letade runt men kunde inte heller hitta den rätta. Men det finns 2 trådar till som är ganska trevliga och nog från samma ursprung:

1) Baconrulle med fina inlägg (9,10,13) av Dora

2) Schweizerfärs

gun92884
0

#3skrivet av yvonnel

Sammet1 hittade den åt mig och rullen har redan varit 40 minuter i ugnen Glad Istället för att strö över baconbitar så tog jag och smulade fetaost … vi får se hur den blir …

Ska kolla dina förslag nästa gång …

gun92884
1

Gjorde baconrullen igår och den var faktiskt inte så dum … nu tog jag inte samma höga temp eftersom jag inte ville ha den svart som på filmsnutten … dessutom lade jag i smulad feta istället för baconbitar och jag hade inte fläskfärs så det fick bli nöt.

Nästa gång ska jag lägga till lök och vitlök för att få upp smaken litet grann. Jag använde en hemmagjord grillkrydda och det är som det rekommenderas, man får lägga på ordentligt för att det ska bli smak. Var försiktig med saltet eftersom det blir salt från bacon … och från fetan om den används.

Mina baconskivor var inte så långa så jag kunde täcka till ändsidorna men det höll ihop fint ändå.

Såååå … detta är ett recept som är värt att pröva och fiffla till tills man hittar sin egen variant som man är nöjd med … gissa om jag var förvånad när till och med Jean-Pierre tyckte att det var värt att fundera på olika varianter av denna rätt Skrattande