Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3036 ggr
LottiM
0

Hur mycket har du gått ner?

Hej alla Kämpar för fullt med min övervikt, har ätit LCHF ett tag nu, gått lite upp och ner pga av tassel i livet som tar över. Men är på rätt bana igen och hoppas att motionen oxå hjälper till med min viktminskning. Jag har en övervikt som smög sig på redan innan jag fick mina barn men som blev betydligt större efter dem kommit till världen. Jag bli glad av att läsa om allas framgångar i sin viktminskning och blir peppad av att läsa hur mycket ni lyckats gå ner med denna kost. Jag har hittills gått ner 11 kg :-) och har ca 20 kg kvar. Hur mycket har du gått ner?

ScarletMajesty
1

Jag har gått ned 26 kilo :) Har ca 10 kg kvar som jag vill bli av med ^^ Har inte motionerat alls knappt sedan jag började med lchf..

totten
0

Jag har gått ner 14 kg och skall gå ner ca 15-20 till.

Har alltid varit överviktig, inte om jag ser på kort från jag var liten men alltid kallats mullig…

Gått upp och ner i hela mitt vuxna liv men vägde nästan 100 kg för ett år sen mot mina 155 och då fick det vara stop!

Mitt mål är 62-65 kg. Tror det blir bra.

Jag rör mej med lite cykling, promenader och yoga.

Nilladockan
0

Jag har gått ner 14,5 kg och har ca 15 kvar.

Har inte heller motionerat så mycket sedan jag började med LCHF, men ska börja med promenader Glad

Kefa
0

Har gått ner 30 kg i två etapper, -20 +10, efter ett längre stillestånd bröt jag och startade om i höstas. Nu har jag gått ner 20 kg tilll alltså - 30 sammanlagt. Detta utan motion. Nu är jag äntligen istånd att ändra på den saken och har börjat cykla med målet Halvvättern.

soffe77
0

Jag har gått ner 9 kilo och har ca 20 kvar men det har sannerligen inte varit lätt. Alla säger att lchf är en njutningsmetod, inte för mig. Jag måste hålla mig på mindre än 5 gr kollisar om dagen för att gå ner alls och det orkar jag inte i längden.

MarajLowajz
1

Jag är uppe i -25kg och har ungefär 50kg kvar att gå innan jag är i normalvikt.

Jag äter lchf däremot så fuskäter jag lite bröd på morgnarna och ibland slinker det ner en å annan pastabit lite då å då.

Jag tränar och dansar under veckorna så det jag fuskäter ger jag igen på träningen. Vet jag att jag har ätit väldigt mycket under en vecka så blir det ett extra hårt pass när träningen är igång.

Så med träningen och mitt jobb inblandat så försvinner kilona varje vecka =) Å jag blir mer peppad när man märker att byxorna sitter löst å hängigt och tröjorna är som tält!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein