Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1651 ggr
savonit
0

vilken inkomst för 3rok?

Hej inget som har något med lchf att göra menmen. Är det någon som vet vilken inkomst man behöver för att tekna en 3rok lägenhet förstahandskontrakt. Hyraca 6700. Vad brukar hyresvärden vilja ha för uppgifter ifrån en? Tack

Mooniq
1

- att du har fast jobb, eller fast inkomst - ev borgen kan behövas

- inga anmärkningar från tidigare hyresvärdar eller ekonomiska anmärkningar som rör tidigare obetalda hyror.

Vad jag vet så har aldrig nån hyresvärd frågat efter min inkomst.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Wildrat
2

Hyran bör inte ta mer än en tredjedel av inkomsten.

Hyresvärden brukar göra en kreditupplysning för att se om man har skulder och sen vill de gärna höra från tidigare hyresvärd för att kolla att amn skött betlaningarna och inte stört osv. Många vill att man har fast jobb också.

MimLan
0

Det beror helt på vilket bostadsbolag/hyresvärd som sätter kravet. De som har sådana krav brukar säga 3-4 gånger hyran i inkomst.

Annars är det som sagt att de vill veta om man har fast anställning och kreditupplysing.

savonit
0

Då håller vi tummarna

[ErikSvensson]
0

25% var det när jag hyrde 1:a hand i Stockholm (Wallenstam.) har du inkomst på 20k så hade du fått hyra något för max 5k. Men det är nog olika från bolag till bolag. Glad

hemul
0

Jösses vilka regler de har nu får tiden! Är det inkomst före eller efter skatt som avses?

[ErikSvensson]
0

Före. Glad