Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 725 ggr
paronskrutten
0

Hela denna dieten...

Fungerar inte om man är vegetarian/vegan…

Helena

maxiq
0

Jorå, om man bara äter djur som äter gräs! ;-)

zeretki
0

Jodå, om man äter smör så går det nog. :) DU kan ju äta sallad med olika grönsaker och sen olivolja på? Vissa vegetarianer äter ägg, fisk eller mjölkprodukter. Men det blir nog svårare än för oss som äter kött. ;)

Amiechan
0

Visst kan vegetarianer äta lc. Åtminstone om man med low carb menar lägre än normalkosten. Vegetarianer tillhör nog den gruppen som verkligen äter 60% kolhydrater eller mer och jag tror absolut att det kan göras bättre även inom de gränser vegetarianen sätter upp. En hel del vegetarianer har ju koll på tillsatser och undviker dem och det är ju bra! Men någon fakirkost kan aldrig en vegetarian äta :)

paronskrutten
0

Veganer kan ju inte äta smör heller..Okej, bara undrade :)

Helena

hemul
0

Jag tror det är svårt om man är vegan. Äter man bara ägg och mjölprodukter går det nog bra, men att förlita sig helt på sojaproteinprodukter, quorn och andra konstigheter… då undrar jag om det inte  bättre och nyttigare att avstå, ivf om man tänker sig det som en livslång kosthållning. Det är vad jag rent intuitivt känner. Jag tror att naturlig mat är det allra viktigaste.

zeretki
0

Fast man kan ju äta grönsaker och fett isåfall och ta bort andra kolhydrater med spannmå`l?

paronskrutten
0

Jaa, kanske det :)

Ursäkta mig, för Shintaida reagerade på mina dumma frågor, hoppas ni inte tycker så…

Helena

hemul
0

Jo, men man kan inte få i sig vegetabiliskt protein utan att också få i sig kolhydrater om man inte äter de där konstgjorda produkterna.

paronskrutten
0

Mmm…quorn är gott

Helena