hjälp med tips, mat vid operation!
hualien va det har varit jobbigt på sistone…jag opererade bort mina halsmandlar i tisdag vilket lämnar kvar stora öppna sår som gör ONT o så fick jag en massa medicin för smärta ,men jag tålde inte morfinet så åkte in på sjukhuset på torsdagen och fick motgift då jag började hallucinera yra klia på hela kroppen och kraftigt illamående och man vill inte kräkas när man precis har gjort en tonsilloperation …usch va jobbigt!!
men så är det ju så att jag inte kan eller får äta nått som skadar halsen så hittills har jag levt på blå band soppa bläh både smak o innehållsmässigt,jag är ingen tillsatsfantast-tvärtom…youghurt fet sådan o de funkar,glass både äckligt o onyttigt men lindrar..men kan nån nån av er komma på vad jag mer kan äta??nyponsoppa funkar ej då blir det för slemmigt i halsen och rena sockerchocken! Jag Längtar efter att kunna äta normalt igen kött fisk grönsaker ..ja nåra v till bara..
Jag jobbade ett tag på Öron näsa hals avdelningen. Och standard till de somop bort halsmandlarna var justyoughurt och glass, gärna isglass.
Det ska ju vara flytande och gärna kallt. I alla fall de allra första dagarna. Det man oftabrukade påtala för patienternavar attde smärtstillande de fått skulle de ta med jämna mellanrum (efter ordination) och försöka äta ca 1-2 timmar efter det. Då hinner medicinen verka och detblir oftast lite lättare att svälja. Harman ontoch inte kännerför att stoppa i sig merglass kan det lindragenom attsugapå vanlliga isbitar.
Detta har du kanske redan fått veta på avdelningen men jag hoppas att det smärtan lättar snart.
Tack för tipsen! skall prova isbitar!Jo jag knaprar tabletter tar maxdos( och lite mer
…) men kan inte ta morfinet som var det som verkligen hjälpte) men en dag i taget och jusst nu är det ok för jag tog min dos för en dryg timme sedan..
TAck igen !

Eftersom det har blivit 2 trådar, stänger ja den här.
"still lost in space and time"