Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3641 ggr
Pussgurkan
1

Stockholm - mini semester

Jag ska om på mini semester till huvudstaden. Jag skulle vilja ha tips på inför resan. 1 en bra resturang som serverar en GOD köttbit på dagtid (har flickorna med mig) 2 en kicth affär ( eller hur det nu stavas ) 3 lchf butiker eller matställen, riktiga lchf ställen för tips och inspiration 4 något annat jag bör se eller besöka men INTE sedverdheter utan mer shopping och mat. Minns jag läste om någon britisk butik där man kunde köpa riktig grädde mm Alla tips tar jag gladeligen emot.

yvonnel
0

Det finns ju  ett ganska nyöppnat café som heter Amys, adressen är Drottningholmsvägen 9. T-banestation Fridhemsplan

mailadress: amys@amys.se

Jag bor ju i Göteborg så det dröjer innan jag kommer dit på besök men jag har följt Amy´s bloggande under hennes sökande efter lokal och det kommer att bli någon dag att även jag besöker hennes verksamhet.

Hoppas du har lite nytta av detta, trevlig resa önskar jag er.

Pussgurkan
0

Tackar, ska absolut försöka att gå in där.

Tar gärna emot fler tips. Även tips på GODA lchf-kakor typ mördeg's kakor. Vet att jag kan söka men jag gidder inte och jag vet inte vad som är GODA kakor ;-)

Aniara4
1

Någon utpräglad LCHF-butik eller så finns väl inte direkt. Men om ni går till Amy's (hon har jättegoda soppor till lunch varje dag!) så är det nära till Daglivs där man bl.a. kan köpa kokosfett, kokosmjöl och sånt (på övervåningen, precis vid rullbandet). Det är alltså en vanlig livsmedelsbutik, fast med ovanligt stort sortiment.

Lunch säger en del att man kan äta på Jensen's, men de två gånger jag har försökt har jag fått kött som var segt som en skosula, så det gör jag inte om. Min favoritköttrestaurang är Jimmy's Steakhouse (finns flera, jag gillar den som ligger ovanför Slussen).

Kan du tänka dig att åka ut strax utanför tullarna finns förstås Våg, som framhäver att de är LCHF-certifierade.

Kitsch funderade jag på… Coctail på Bondegatan kanske kan vara något? De har baconplåster! Tungan ute

Om du gillar vintage finns det en ganska speciell butik vid Odenplan, Epok Antik & Kuriosa. De har framför allt gamla finkläder, spetsar, frackar, och gamla smycken, och ägarinnan är en speciell karaktär.

Pussgurkan
0

Hej Puffar upp tråden då jag gärna tar emot fler tips. Tack

yvonnel
1

Beroende på när ni åker föstås, men Skansen är ett fint ställe att ge en dag i livet, men det behöver nästan vara sommar eller iaf inte kallt vinterväder.

sussie
2

Globen shoppingcentrum har också en restaurant med dagens LCHF kan ju vara ett alternativ om det är fulväder eftersom det är ett innomhus centrum. Det är också kul att åka upp på globen med de fina "glasbubblorna" jättebra utsikt fast då ska det ju förståss vara fint väder.

Pussgurkan
0

Åh, bra ide med Globen. Hade glömt den…