Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 7877 ggr
Minett
12

Biscotti med kokosmjöl?

För två månader sedan bakade jag biscotti som bestod av både kokosmjöl och mandelmjöl. (Det vanligaste är väl annars bara mandelmjöl.) De blev mycket bra och jag skulle gärna göra dem igen - men hur jag än letar hittar jag inget sådant recept…inte ens på Marianns LCHF mat & bak… Och jag bara inte minnas var jag hade hittat det då…

Någon som känner till ett sådant recept, eller som vet hur man "gör om" ett recept med bara mandelmjöl? Jag misstänker att man inte kan använda riktigt samma proportioner eftersom jag tror dessa två mjöler reagerar lite olika. Men jag är å andra sidan verkligen ingen expert när det gäller bakning…

hemul
0
Minett
0

TACK!!! Det är ju det receptet jag menade! Konstigt att jag inte fick fram det trots ihärdigt googlande på olika kombinationer av ord… Fick av någon anledning VÄLDIGT många träffar på "kokosMJÖLK" trots att jag skrivit "kokosMJÖL"…

[Pennylane1]
0

se där ja! Dem hade jag glömt bort själv!

[Pennylane1]
0

du sökte inte här inne då? För om man söker på biscotti här så är det första träffen!

hemul
0

Minett, har du stängt av Googles eländiga "personalized search"? Den ställer till sökresultatet nåt otroligt eftersom den prioriterar sådant du klickat på förut och tror att du gillar. Man får kolla hela tiden om sk-ten är på, för så snart kakan försvinner så passar de på att lägga in det igen.