Att börja utesluta kolhydrater och socker
På senare tid har jag gått upp drastiskt i vikt. På ett år visar vågen plus åtta kilo. Jag börjar må dåligt över min kropp och framför allt börjar min kropp må dåligt.
Varje vecka får jag så kallade hetsattacker. Jag tappar greppet och äter allt jag kommer åt. Bara trycker i mig. Främst kolhydratsrika och sockerrika saker.
Dessutom mår jag i allmänhet dåligt av k. och s. Blir lätt yr, extremt illamående, känner mig uppblåst, trött osv.
Min önskan är att kunna trappa ner rejält och näst intill sluta äta detta, men jag har inte styrka till detta.
Hur gör man? Hur finner man inspiration?
Snälla, hjälp mig

Har inga tips, är i exakt samma sits som du! 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
läs om lchf, skaffa dig info och se om det kan vara nåt för dig. Bestäm dig sen om du ska strypa nästan alla kolhydrater direkt eller om du ska fasa ut under några veckor.
jag var extremt sockerberoende och började för 4 år sen. har inte ångrat mig. Inte en enda sjukdag än.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag började med låg-kolhydratskost efter nyår (inte LCHF, men nästan), har alltid varit stor men hade gått upp mycket under lång period och kännde att det var dags att göra något (ca 30 kilo övervikt).
När jag började fick jag med mig två personer som också började på samma kost, vilket var till stor hjälp eftersom man inte var själv och man kunde prata om det med någon.
Den första veckan för mig var värst, abstines genom huvudvärk och orkeslöshet, men det gick över efter den veckan.
Nu har jag gått ner 13 kilo, inget sockersug eller kolhydratsug (äter lite fullkortsprodukter ibland) och mår bra. Målet är väl att gå ner ca 10 kilo till för att få "normal vikt" enligt BMI. Jag har inte börjat träna heller, men har ökat vardagsmotionen genom promenader.
Så börja med att göra dig av med allt onyttigt! Det bli inte lättare att det finns sötsaker i frysen/skafferiet. Se gärna till att få med nån kompis (eller partner) så ni kan peppa varandra. Annars är det bara att bita i det sura äpplet och även om det känns skit är det underbar när uppförsbacken lättar!
/Per
LYCKA TILL!
Titta i den vänstra spalten under rubrik: Vi som är beroende - där finns många som är eller har varit i samma situation att dela tanakar och frågor med.
Själv har jag fått värdefull hjälp av andra drabbade i Faa. (anonyma matmissbrukare)