LCHF i Amsterdam, erfarenheter?
Någon som har några erfarenheter hur det är med LCHF vänlig mat i Amsterdam ?
Kommer vara där 19-23 mars och om någon har några erfarenhter hur det är att försöka hålla sig till LCHF där skulle det vara bra.
Ska bo vid Rembrandtplein, om någon har några tips på saker man inte får missa i det området går det bra att tipsa om det med :)

Som jag minns Amsterdam var det långt från LCHFmat :-)
Agneta
Inga problem? Det är visserligen ett mackland, men de har i gengäld bra charkar/deli där man köper mackorna, vilket innebär att det är riktig mat i överflöd. Även på den tiden då jag åt kolhydrater kunde jag äta mackor i A-dam och stå mig i timmar, vilket aldrig hände annars.
Minns min första macka där, med parmaskinka och nån ost. Det var så mycket parmaskinka att jag inte orkade äta upp det.
Restauranger är som vanligt. Man beställer det man vill ha.

Jag bodde i Amsterdam under 2010 och chockade med mina matvanor. Det är bröd och margarin som gäller!
Men som sagt – på restaurang bestämmer du själv…

Var i Amsterdam över Påsken. Vi struntade i hotellfrukosten som kostade 20 Euro, och gick till en servering vid Rembrandtsplatzen (Som låg alldeles i närheten av vårt hotel). Åt stekt ägg med bacon.Två av kvällarna åt vi på en Argentinsk restaurang på Regulierdwarsstraat 86 La Estancia- Rebensjäll Limitid. Endera bara ett, eller hur många du vill Jättetrevlig och servicminded personal. Den andra kvällen åt vi på en italiensk rest.närmare Damtorget, men den service vi fick där var en katastrof. Min dotter skällde ut dom…
#4 VILL HA!!! Shit alltså!
Facit? Hur gick det i Amsterdam? Ska snart dit själv..
I kaféet på Van Gogh Museet finns en mycket LCHF-vänlig tapastallrik!