Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1596 ggr
bustas
9

Kossan-naturvårdare!

Mycket intressant om våra vackra och duktiga kossor: http://fof.se/tidning/2012/2/kossan-ut-ur-skamvran

Om ni inte orkar läsa hela texten (som är lärorik) så har jag citerat det sista stycket här:

"I en annan rapport från 2011 konstaterade Jordbruksverket att betesmark, som det även växer träd på, binder så pass mycket kol att det helt uppväger klimatpåverkan från nöt och lamm – utsläppen blir noll eller till och med negativa!

Tack vare kossans vårdande mule är våra hagmarker också en av våra mest artrika naturtyper. Den biologiska mångfalden är något som forskarna lyft fram som ett av de absolut viktigaste verktygen för att kunna hantera klimatförändringarna.

Så vår romantiska bild av betande kor ute på sommarängar är inte så löjlig. En gräsätande ko bedriver nämligen ett gott miljöarbete".

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är viktigt för mäting av metangas är gjort på industriuppfödda kossor i USA som proppas fulla av kratfoder, inte undra på att dom fiser Skäms

Länge leve det öppna lanskapet Skrattande

(två av årets lamm på gården)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

JMW
0

Åhhh himmel vilka söta lamm!!! Jag bara smälter….

kaisakavat
2

Bild på anställd i min kusins naturvårdsföretag! Flört

bustas
2

Kaisakavat- För många år sedan läste jag om en läkare i USA som rekommenderade sina infarkdrabbade att sitta en timma om dagen och titta in i ett akvarium. Din bild på kossan skulle jag vilja ha som fondtapet i mitt sovrum.

Ps. Måste erkänna en sak. Jag ändrade sista meningen innan jag postade den. Phu! Jag skrev "Kossan på din bild skulle jag vilja ha som fondtapet i mitt sovrum". Det hade ju blivit en annan innebörd liksom. Obestämd

Lorita
0

#2 tack men dom ska inte ätas förren tidigast i november Oskyldig och den bruna kan vara tingad så han (Alfa Romeo) blir pappa till fler lamm Flört jag hoppas så klart att någon vill ha min Amazon också Glad

till dess får dom beta och hålla markerna öppna

kaisakavat
1

bustas - Tur för kossan att du ändrade. Tungan ute

Det var verkligen en cool kossa - jag snackade med den länge.. men den iddes inte svara.. bara glodde slött.

Lorita - Vilken fining. Glad

nobban7
0

#5skrivet av Lorita

Väldigt söta! Vilken ras är det?

vinteralvan
0

Utmärkta artiklar för LCHF-hataren på det där cykelforumet. Flört Hihi.

Lorita
0

#7 knabstrupper med welshpartbred stämpel (hon är till salu och även hennes mor)