Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1433 ggr
simoner
0

Viktminskningsproblem?! hjälp..

Hej! Är en 21 årig tjej som hållt på i nu 9 dagar med LCHF. Ingen större förändring på vågen och jag funderar på vad jag kan ha gjort fel. Hur gör man för att få en kickstart? Känns som att kilona sitter fast ordentligt.. Jag är överviktig med ca 7 kg.. Är det någon som är duktig? Någon som kanske kan tänka sig att analysera min matdagbok och ge mig tips på vad jag ska göra? MVH Simone

Ferraribilarochlakritsnappar
0

Om du lägger upp din matdagbok finns det säkerligen flera som vill hjälpa dig.

Du kommer nog få frågan om du är överviktig eller bara har sju kosmetiska kilon att bli av med.

Sedan kommer du få veta att du inte ska stressa, en stressad kropp vill inte släppa kilon.

Titta runt lite så kommer du hitta fler trådar liknande din.

Lycka till och välkommen hit!

Zepp
3

Det tar iallafall tre veckor att anpassa kroppen till en ketogen diet!

För mig tog det tre månader innan något som helst hände.. då sjönk min aptit, och jag orkade inte äta lika mycket som förut.

Finns inget magiskt med LCHF, bara riktig mat med rätt lite kolhydrater och mer fett.. som gör att du får en bättre tillgång till dina fettdepåer!

Och sköter du dig så brukar det leda till att man äter mer sällan och lever på depåerna mellan måltiderna.. det e nog så det var tänkt att det skulle vara!?

Du är ung och hoppas vi frisk.. gör inga extrema saker, ät på och känn efter hur kroppen reagerar, man brukar bli betydligt mättare längre på en kost med mer fett.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vattenskugga
3

Håller fullständigt med Zepp, ge din kropp och kosten minst 3 månader vid start och därefter kan du börja fundera på om något kan göras om du inte är nöjd då. Själv hade ca 30 kilos övervikt när jag började men gick bara ned 1 kilo de första 6 veckorna. Sedan vande kroppen sig, jag höll mig mättare, åt mindre och vikten började minska. Håll ut ha tolamod tills kroppen ställt om sig helt och hållet. Lycka till.

KarinJ46
0

Hej Simoner, Hur lång är du och hur mycket väger du? Midjemått?

simoner
0

Tack för kommentarerna. Nu känner jag mig mycket lugnare! Jag ska fortsätta och göra som jag gör tills min kropp lugnat sig lite och förstår att jag inte ska svälta den..

KarinJ46
0
evion
0

Har du 7 kg övervikt eller vill du gå ned 7 kg? Ganska stor skillnad. ;)

LCHF är en viktnormaliseringsmetod och kroppen kanske inte håller med dig om att du ska ned 7 kg.

simoner
0

Jo. 7 kg övervikt. går jag ner 7 kg hamnar jag högst upp i det normala bmi. då har jag bmi 25.. Jag är inte sten noga med just 7 kg. men skulle vilja ligga där i kring iallafall.. Jag vill tänka på min kropp och att den ska må bra..