Synpunkter om detta kostschema
Tja! Kört LCHF i 2 månader utan vidare resultat, testat fett fasta men mådde inge bra av det! har ca 10 kgs vikt att rensa bort och funderar på en periodisk fasta men ocskå på att återgå till mitt tidigare schema "lchf light". Är 179 cm och väger 83kg, tränar 3-4/vecka
Vad tkr ni om detta :
Frukost
2-3 hela ägg
2-6 st kalkonskivor alt. 10-20g kaviar
Lunch
100-200g kycklingfile alt magert nötkött
14-30g (ca 10-20 st) naturella mandlar
200-400g Blandad sallad alt. frysta wokgrönsaker
1-2 mks vinäger
Efter
Styrketräning/HIIT
WHEY 80
Middag
80-150g Laxfile
100g grönsaker
7-12g oliv, raps, oliv alt. macadamiannötolja
Kvällsmål
1st Kesella lätt, lätt keso (250g) alt. 2 skopor Fitnessguru One Whey
Funlight (Valfri mängd blandas med kesella lätt) Favoritsmak Wildberrys
20-30g Naturellt Jordnötssmör
ja du, det där kan ju knappast kallas LCHF över huvud taget? Fel forum att kommentera tror jag? LC , visst, men definitivt inte HF inte ens light HF …
Men det är ju fortfarande LC så tyckte att man kunde få hjälp härifrån ändå?
Ät mer fett.
Hmm…låter mer som LCHQ eller likande. Vill du äta LCHF så får du läsa på lite mer om vad man ska äta och vilken energifördelning maten bör ha.
Tror du får bättre hjälp på ett GI-forum eller liknande om det är så du vill äta. :)
varför jag funderar på att köra detta är för att jag har provat lchf utan att gå ner något och har testat många olika varianter, lchf kanske inte passar just mig vet inte
Kan ju vara så att LCHF inte fungerar för dig, eller så kanske du bara inte hittat "din" variant än. Fördelen med att basera kosten på mycket fett är att man håller sig mätt längre och "automatiskt" äter mindre mängd mat.
Jag skulle nog gå mycket hungrig på den menyn som du föreslog och jag skulle absolut inte orka träna. Men det kan ju vara så att den fungerar perfekt för dig. Det är väl egentligen bara för dig att prova. :)
#6 Utifrån ditt tidsperspektiv kan lite tålamod vara behändigt innan du säger att du provat LCHF.
ja för att hitta nån här som kan kommentera det där är nog svårt. Eftersom de flesta (utom diverse troll som kommer in och vill få oss att sluta med dumheterna
) äter ju inte så där så vi har väl liksom inget att komma med…

Antar att du är frisk.. då kan man äta lite vad som helst.. men vill man deffa så är LCHF outstanding!
Drar man ner på kolhydraterna måste man öka fettet.. protein är inget bra energisubstrat det är främst en byggsten i kroppen.
Pröva en light variant.. 20E% kolisar, 60E% fett, 20E% protein.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.