Julius biljettservice
Julius biljettservice skickade ut ett mejl med sommarens konserter. Som ett litet surt ps stod det här:
"OBS!
Notera att Socialstyrelsen nu bestämmer över oss alla. Åldersgräns på samtliga konserter = 13 år! Detta med tanke på att ljudvolymen
kan överstiga 97 decibel på våra konserter. Det hjälper inte ansvarskännande föräldrar kommer med öronskydd eller ej är nära scen med sina barn. Det socialstyrelsen bestämmer är vad som gäller."
Ser ut som om Julius tröttnat på vår fina socialstyrelse :D
Va?! Men öronskydd skyddar ju jättebra ju?! Man får alltså inte vara vuxen och ta ansvar för sina barn??
Nixpix :) För Socialstyrelsen vet bättre.
Det finns ju gott om döva öron inom Socialstyrelsen… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Dom kanske hängt på något konsertkravallstaket…
Numer pensionär i Nynäshamn
Fast nog har de en poäng - det är jobbigt med det höga ljudet. Frågan är om man inte kunde sänka lite allmänt istället :P
Jag tycker att det inte borde vara åldersgräns på konserter, snarare obligatoriska öronproppar för alla åldrar. Gärna lite lägre ljud också.
Vi har flera gånger varit där sådan delats ut och det är toppen tycker jag, som redan är lite lomhörd och har en son med tinnitus…
Med volymen som de har så hjälper det inte heller om man står långt från scenen. Jag fattar inte riktigt hetsen över högt ljud. På koferensen jag var på i helgen så hade de mickat trummorna. Trummor brukar höras ganska bra ändå tycker jag. Avskyr när man inte kan höra sången pga att ljudet bara skär sig i mina öron
Finns liknande tendenser när det gäller bio. Folk vill ha realistiskt ljud men riktiga pistolskott gör folk döva…
Jag förstår inte heller detta. Tycker jag hör dåligt ibland men tycker det är fruktansvärt hög volym på konserter och film!
Men åldergräns är inte rätt sätt… Hellre då lag på lägre volym.
Nästan som gamla Sovjet.
#9 om så väl vore. Då hade vi kunnat plocka ut de som spelar för hög volym och skjuta dem för att de i onödan skadar min hälsa. Jag förstår inte varför jag ska behöva hörselproppar när jag går på bio eller lyssnar musik.
Det värsta jag har varit med om var en konsert på Blekingskas jublieums blot i Lund. Weeping willows spelade smäktande sorgliga ballader i ett litet rum så pass högt att man inte kunde höra något. Fanns ingen annledning att spela så högt med den typen av musik i ett så litet rum när de i princip hade kunnat spela aukustiskt.
Jag brukar oftast inte ha med mig hörselskydd till baler. De passar inte riktigt med min frack
Jag brukar använda "Hörselskydd Naturell" även kallat vaxproppar
Mindre volym är väl annars vad de flesta av oss LCHFare strävar efter?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
maxiq Du äger… skulle ungarna i skolan där jag jobbar säga…
Shhhh! Säg inget till Kronofogden om att jag äger… nåt!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
tiger som muren…