Nostalgi
Inte så mycket LCHF kanske utan mer OT men det handlar om mat iallafall
Dock slog det mig när jag tittade på klippet att man inte såg några överviktiga. Kanske är klippet "vinklat" och överviktiga fick inte vara med eller så fanns det inte så många. Jag tyckte iallafall att det var kul att titta, drömma sig tillbaka och minnas hur det var när jag var ung. Kanske fler som tycker det är lite NOSTALGI
Fyll gärna på med mer nostalgi om ni vill.

Men så var det verkligen! Mina svärföräldrar visade smalfilm från när deras barn var små och de var på badutflykt. Det var på 50-talet och det var verkligen påtagligt att alla var smala, nästan magra!

… hu så hemskt! Pannkakstårta med fiskfyllning … brrrr …. Nu hade jag ju turen att inte bo i Sverige så kom aldrig i kontakt med dessa maträtter … var det verkligen så torftigt utbud av matvaror?

Näej, det tycker inte jag. Det fanns hur mycket matvaror som helst, fast det var ANDRA varor. Du vet, det kommer hela tiden nya grejer och gamla försvinner. Framförallt fanns det mindre att välja på av mejeri.
Det kändes lite som en reklam/propaganda film det där… Vad hemskt det var förr och vad bra vi har det nu…
Framförallt fanns det väl mindre skräp då? Light fanns ju bla inte. Tar man bort allt konstigt som finns i hyllorna idag så blir det väl i princip det som fanns då kvar.
Å jag tycker konsums (Domus hette det ju då)blåvitavaror är jätte nostalgiskt 

Men.. jag tycker de ser så sjukligt smala ut.. lite undernärda.. eller?!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
folk såg väl helt normala ut på filmen, och en del (främst de äldre) var ju överviktiga?!?
ja jag fattade inte heller det där med att de skulle vara speciellt smala? Såg flera knubbisar med!

Men på svärföräldrarnas smalfilm var folk smala, jag lovar! Men så var det också på femtiotalet, långt innan vi var fettskrämda.
inte är väl tjocka i majoritet! ? Jag är tjock och jag är alltid i minoritet var jag än befinner mig!

#11skrivet av Pennylane1
… jag kan bara jämföra med vad jag ser här … och här var folk smala förut också … och ja, här är de tjocka i majoritet nu … kanske inte som helhetsprocent men om man tittar på en folksamling så är det ofta så …