Aioli och majonäs?
Ni som inte orkar laga själva hemma, vilka märken tycker ni är godast och eventuellt lägst med kemiska tillsatser? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Rydbergs klassiska majonnäs. 1 gr kh.
Alt. Kavlis Deli Äkta Majonnäs, men den har 3,5 gr kh. Dock överlägset godast.
Båda utan tjafs.
Nu senast hade jag en tub citronmajonnäs som var jättegod, tyvärr är den slut så jag kan inte säkert säga vem som tillverkade men tror att det är Findus.
Jag är vanligen inte så förtjust i majjo men denna sorten är verkligen god.
Kavli har citronmajonnäs både på tub och burk, har nog inte sett annan?
Findus har också citronmajonnäs på burk och plasttub.
jaha, ja på burk har jag sett förstås men inte tub. Kavlis är i metalltub iallafall och den har lägre kolhydrathalt än findus citron.
Då var det Kavlis för det var en metalltub som det var svårt att klämma ut det sista goda ur.
Jag kör med Findus för jag tycker den är godast. Vill jag ha citron duttar jag i det.
Jag kör med Findus glasburk, och vill jag ha avioli så använder jag den som grund, blandar i bara vitlök eller när jag vill lyxa till så blandar jag i saffran.
Värt att tänka på är att den majonnäs som inte är kylvara obarmhärtigt måste innehålla (mer) tillsatser. De som säljs i glasburkar och metalltuber är sådana.