Anna gick ner i vikt utan att banta :Viktklubb
Aftonbladets reklam säger att hon gick ner i vikt utan att banta.
"Håller koll på kalorier och träning
Några månader efter att Anna gått med Viktklubb märkte hon ganska snabbt att hon blivit smalare."
Vad är banta då?
Slutar man äta skräp och godis skulle jag inte kalla det bantning.
Jag undrar vad 'hålla koll på kalorierna' betyder ifall det inte betyder att skära ner på dem; alltså banta.
Betyder det att man ska titta på dem med ögona? Försvinner den 'gödande' effekten av maten då? 
Det där är ingen artikel. Det är helt sonika en annons/reklam - floskler som låter bra så länge man inte tänker ett enda dugg.

… intressant vinkel på 'efter'bilden … liksom långsmal uppefrån för att tääänja ut kroppen och få den att se smalare ut 
#3 Hehe.. Det har du rätt i.
Kanske jag ska börja gå i framåtlutad position, så mina höfter, ända och lår kommer längre från betraktaren (framifrån) - då ser jag smalare ut..
Hm.. då måste jag kanske ha skidor på mig, för att inte ramla framlänges.. 
Och naturligtvis ta alla bilder uppifrån.. 
Det står i reklamen att det har framtagits tillsammans med överviktsenheten med Dr. Rössner.
Är det inte så att de har lagt ner Rössners överviktsenhet? formudligen för att det inte fungerade 
Kanske kan kallas för skåpmat!

Mnja.. det däringa konceptet fungerar nog för en hel del.. även för LCHFare!
Dvs bara äta mat, lära sig lite om näringslära och rent allmänt aktivt planera sina matdagar!
Som LCHFare blir man ju mer eller mindre tvungen till sådant, då konceptet innebär att man håller koll på macronutrienterna.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.