Vitamin Well - noll kolhydrater
Hittade tre nya varianter av Vitamin Well i dag. På alla stod det "Noll kolhydrater, sötad med extrakt från stevia".
Jag köpte två stycken, återkommer med recension när de blivit kalla i kylskåpet. Det ska bli intressant att prova hur stevia smakar.
(Vanliga Vitamin Well är ju sockervatten, men deras smaksatta vatten är inte dumt alls).

Min son älllskar dessa, sen han börjat med LCHF och slutat med läsk är detta ny favvo. Men vi har bara hittat dom på SATS än så länge och ganska dyra där
Vitamin Well tror jag finns på vanliga affärer också. Det betyder att de troligtvis kan ta in de steviasötade sorterna också. Testa att fråga nästa gång ni är på affären och ser att de har Vitamin Well i sortimentet.
Köpte på Ica Maxi igår. Helt okej, nu kanske jag kan sluta med cola light som är min stora last.
Köpte mina på Ica Maxi för 18.90 st - dvs det var extrapris så jag fick dem för 32 kr.
Jag tyckte de var jättegoda fast den med apelsin i krävde kylning tyckte jag för att komma till sin rätt. Kul med dryck som är schysst sötad. Passionsfrukten blev min favorit :-)
Författare till "Bakglädje med LCHF - Baka med LCHF utan socker och mjöl" och "Bakglädje till vardags och fest - Baka med LCHF utan socker och mjöl"
http://www.facebook.com/AnnikaRogneby
Följ mig på twitter - @AnnikaRogneby
Mvh/Annika
Författare till böckerna Bakglädje med LCHF - Baka utan socker och mjöl och Bakglädje till vardags och fest - Baka med LCHF utan socker och mjöl
http://www.facebook.com/#!/pages/Annika-Rogneby-Bakgl%C3%A4dje-med-LCHF/283106841742206
Har för mig att jag har sett dom på Apoteket, men det var längesen…
Nu får ni berätta, vad är detta för spännande, Menar ni att jag kan börja dricka "läsk"?
stevia är en växt som man gör typ socker av. höjer inte blodsockret.

Maxi i Uppsala hade den inte
Kollade idag!

Hm det där åter som risk för en ny last. Jag behöver bara se en bild i tidningen på en colaburk så är suget där. Bäst att låta bli :-(
Agneta
Bara vatten duger länge, helst med lite kolsyra dock.
Kan man inte likaväl köra ett glas vatten med en skvätt apelsinjuice i sodastremern???
hoppas du inte menar det bokstavligen
det exploderar! Däremot köra vattnet först och sen blanda juice i glaset går ju…
Hahaha, det visste jag inte……det är bara min son som opererar med streamern. Han kan inte leva utan kolsyrat.
Tyckte bara att det vore väl enklare och billigare på det viset 
För vad kostar en Vitamin Well….60-70 kr/litern??
fast det blir bra äckligt blaskigt med lite juice och resten vatten enl. min smak,,,
Det finns ju socker/sötningsfria smaker att köpa i koncentrat men enligt mina smaksensorer så smakar dom skit allihop.
men lite citronjuoce i tycker jag är gott iaf… blir inte blaskigt utan fräscht
men lite citronjuice i tycker jag är gott iaf… böor ote böaskogt itan fräscht
Nu har jag smakat, och jag tycker det smakar sådär. Det är en viss bismak, inte påträngande men dock. Men är man van vid light, zero mm, är det här säkert OK.

Gillar inte kolsyrade drycker så det här kanske skulle vara ett alternativ
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag fortsätter nog men vatten i alla fall. Har så gott i kranen och billigt är det också

Tips:
En nyhet på safthyllan…..Fun light sötad med stevia. 4 smaker kommer att lanseras snart, alla sötade med stevia. Nu är jag själv ingen läsk eller saft drickare, har aldrig varit min last, utan föredrar vatten. Men kanske finns någon som känner ett behov av en stevia sötad dryck.

Vitamin Well finns överallt i sthlm, på coop, ica, statoil, 7/11 mfl.
Är inte särskilt förtjust i dem, flera smaker smakar plast eller har en konstig bismak.
Finns en som är god dock, minns bara aldrig vilken.
Qui dormit, non peccat

#23 Ja, finns på flera ställen i Uppsala också men….den efterfrågade i tråden….den som är sötad med stevia är svårare att hitta. Alla övriga finns.

Föredrar vårat egen vatten från brunnen - inga tillsattser eller klor eller annat = bara vatten.

#23: Finns inte alls överallt var inne på ett större och ett mindre ICA och letade dom hade ingen Vitamin Well över huvud taget , bara en massa tråkiga Ramlösa och Loka
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus